Gå til innhold

jobbsøknad hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er desperat på jakt etter en jobb. Fikk høre at de mangler folk på matbutikken der jeg handler. Det er ingen stilling som er utlyst, men de som jobber der sier de er i manko på folk og sa at jeg kunne skynde meg å skrive en søknad. Hva skal jeg skrive i den? noen som kan være så snill å hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker alltid og skrive en del positive ting om meg selv, samtidig som jeg skriver hva jeg fortiden holder på med, og når jeg evt kan begynne å jobbe. F.eks:

Jeg (navn), ønsker herved å søke på (stillingsbetegnelse) hos dere.

Er en utadvent og positivt jente som ikke er redd for å ta i ett tak.

Fortiden (jobber, går skole e.l.), men ønsker nå (fast arbeid, noe nytt?)

Kan begynne hos dere fom (dato)

Håper på positivt svar

med vennlig hilsen

(ditt navn)

Bare ett lite eksempel.

Husk at selve søknaden ikke bør være for lang, da den da kan bli kjedelig å lese. (skryte deg selv helt opp i skyene kan du gjøre på ett evt. intervju....hehe..)

Husk å legge ved cv, evt. attester o.l.

Håper dette var til hjelp, lykke til med jobbsøkingen :D

Skrevet

Start med å skrive at du er på jobbjakt.

Skriv noen av dine positive egenskaper. F.eks Jeg er ei positiv og glad jente som liker å omgås mennesker og som kommer godt overens med både kolleger og kunder.

Skriv at du er serviceinnstilt, og at du er ærlig og opptatt av å gjøre en god jobb. (hvis du er det da...)

Skriv at du håper du får være med "på laget" i lokalbutikken din, for det ser ut som en hyggelig arbeidsplass (håper det stemmer!)

Fyll ellers inn positive egenskaper som passer for deg, og som du føler kan være relevant i forhold til jobben. (Lærevillig, interressert, observant osv er fine ting å ha på papiret!)

Lykke til!

Skrevet

Hehe....fikk plutselig også litt bruk for denne tråden :)

Fant en jobb ved ett Spa jeg hadde lyst til å søke på :D

Krysser alle fingre for at jeg får den, stod at det medfulgte bra goder med jobben. Kanskje gratis spa behandling?? håper håper....hehe...

Skrevet

Hei, synes ikke du skal skrive søknad jeg. Mye bedre å møte opp selv!

Skrevet

Kan jo møte opp personlig med søknad på arbeidsplassen, det tror jeg gjør ett godt inntrykk :)

Skrevet

Det kan være lurt å skrive det hvis du har noe relevant erfaring fra butikkarbeid, så vet de litt hvor mye opplæring de kan regne med. Eller om du har erfaring fra andre jobber hvor du har håndtert penger, noe som kan være ganske kritisk i en matbutikk. Generelt er jeg enig i at søknaden bør være så kort som mulig. Husk kontaktopplysninger på deg selv, telefonnummer du kan nås på og gjerne e-postadresse. Lykke til!

Skrevet

Takk for tips folkens :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...