Vannmann35 Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Er det helt uaktuelt å kalle en gutt for noe sånt nå eller?
Gjest Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Om det er uaktuelt eller ei kommer nok helt an på hvem du spør. Selv gjør jeg alt for å unngå topp 10-20 navn, så hvorfor ikke Geir? Egentlig et flott navn
prebs Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Nei, det synes jeg ikke er uaktuelt og ganske befriende i en verden av Lukas`er og Isak`er. Eventuelt kan man for sikkerhets skyld sette et annet fornavn til, jeg vet for eksempel om en Geir Kristian. (Dog kaller han seg bare Kristian, men...)
sonne Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Jeg synes ikke det navnet er noe fint, men selv om ikke jeg ville brukt det vil jeg ikke si at det er uaktuelt..det kommer jo an på smaken det
Castho Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Jeg synes Geir er ett fint, sterkt navn som er bra for en liten gutt og en mann. Hvorfor skulle Geir være uaktuelt?
Gjest Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Geir er ok. Selv foretrekker jeg Knut, Arne, Dag og Finn fra den generasjonen navn.
Tinama Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 leste en artikkel om navn som er i ferd med å forsvinne,og der var geir nevnt.. det var vel et av de mest populære navnene på 70,og tidlig 80 tall,mens det i fjor (om jeg husker riktig) ikke var et eneste barn som fikk det navnet!!!
Gjest Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Geir er et kjempeflott navn samboeren min heter det.. samt alle i hans generasjon hehe..(1980) men nå er det lenge siden jeg har hørt noen yngre hete det..
Molla-67 Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 Uaktuelt er det vel ikke... men det var vel en hel generasjon som ble døpt Geir og de fleste er vel godt voksne nå. Kan ikke si jeg har hørt mange smågutter som heter Geir de to siste ti-årene... det er vel blant de mange navnene som har gått i glemmeboken... ikke er det akkurat et klassisk navn så jeg tror det er lenge før det kommer på navnetoppen igjen... da jeg gikk på ungdomsskolen het jo "alle" Morten, Geir, Steinar, Bjørnar osv. osv. Ikke et navn jeg ville valgt men ujålete er det !!!
Vipsenmamma Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 Det er ikke mange som velger å bruke det navnet nå, men det er jo et fint navn. Og en Geir i våre dager blir spesiell med dette navnet, ingen andre i klassen med samme navn. Kort og greit å si, og ingen lurer på hvordan det staves.
Lykkeligmammatiltre Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Uff nei det syns jeg er forferdelig, beklager;o)
Ny bebis i magen! Skrevet 14. august 2008 #12 Skrevet 14. august 2008 Hvorfor ikke Jogeir. Det syns jeg er mye søtere.
Gjest Skrevet 14. august 2008 #14 Skrevet 14. august 2008 Beklager, jeg personlig synes Geir er helt grusomt! Aner ikke hvofor men tenker på en mann fullt av tatoveringer på armene... (Jeg liker ikke dette så godt, men vet at det er en del som gjør det, og det er absolutt ikke noe galt i det!
huldra87 Skrevet 15. august 2008 #15 Skrevet 15. august 2008 Geir er skikkelig stødig og flott! :-) Vi har en nabo som heter Geir, så jeg forbinder navnet med han. Et skikkelig mannfolk med stor M!!! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå