Gå til innhold

Hvordan få vekk svettelukt fra klær? Litt utenom tema:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så mange gensere og topper som det lukter svette av under armene. Har vasket de mange ganger, men synes fremdeles det lukter. Er dette et kjent problem for flere? Kanskje noen her inne har et godt råd? Klærne blir jo ødelagte... :(

Skrevet

Jeg bruker å ha flekkfjerner på og lar det virke noen minutter før vask. Er det bomullsplagg(topper/gensere/t-skjorter) uten trykk og sånn, vasker jeg de innimellom på 60 grader. Men ikke hver gang da det gjerne sliter litt mer på plaggene.

Strikkede gensere, enten det er bomull eller acryl, har jeg alltid bomullstopp under.

Skrevet

Du er på skravlesiden og som det står øverst på siden.. her kan vi prate om hva som helst. Med andre ord: dette er ikke uten om tema ;)

Skrevet

Kanskje du bør se hva slags plagg det er snakk om? gjelder det bare kunstige stoffer? Polyester feks? Ikke alle reagerer på disse, men noen gjør, og da hjelper ingenting... Kjøp bomull, silke og ull....

:-/

Skrevet

jeg og har det problemet med noen topper....

men vet ikke hvordan vi skal få det vekk.....

venter i spenning om noen har noen kjerringråd eller noe!

Skrevet

Öm klærne tåler det kan du bruke slik dovask...domestos fresh under armene. Den bleker da, så ikke alltid det fungerer.

Ellers er et tips jeg har sett tidligere å bruke truseinnlegg under armene på pene topper man ikke ønsker skal bli ødelagt. Har ikke prøvd det selv enda da, men er kanskje greit om man ofte svetter mye.

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09
Skrevet

LØSNINGER ER EDDIK :))

Fikk dette tipset selv for 1-2 uker siden og tenkte det var verdt et forsøk.

Jeg svetter også mye under armene og sliter med at topper /gensere lukter litt selv om de er vasket både en og to ganger. Prøvde å dynke i litt eddik under armene på plagget og det lukter helt NYDELIG etter vask. som nytt :))

Dette er billig og det fungerer!!

Skrevet

Jeg har alltid smørt på Zalo og latt det virke 5-10 min før jeg har satt på maskinen. Det tar lukta, men ikke missfarginga.

Lykke til!

Skrevet

Tar eddiken bort misfargingen som kan bli av svette på klærne også? Spesielt hvite topper kan fort bli gule under armene hvis jeg svetter mye i dem.

Skrevet

Noen stoff skal det ikke brukes skyllemiddel på. Bruk av skyllemiddel på f.eks. stoff som er i treningsklær gjør at svetten ikke forsvinner helt...

Skrevet

De som er veldig plaget med svette under armene, kan kjøpe et fantastisk stoff på apoteket. Aluminiumsklorid. Det har du under armene ca 1 gang i uken, og du slipper å svette så mye under armene.

Mannen min og hans familie svetter MYE under hendene, og etter mannen min prøvde dette stoffet, så har resten av familien hans også brukt det :-)

Han sier det er så deilig å slippe svettingen, og han bruker en del skjorter på jobb, og da er det ikke noe kjekt med store svetteringer under armene...

Men jeg skal prøve eddik på de t-shirtene osv som han allerede har ødelagt..., og er misfarget..

Skrevet

Dytter litt her. Har prøvd eddik nå, spent på om det funker. Takk for alle råd! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Må bare dytte opp denne tråden og fortelle at eddik er tingen. Genialt!! Hjertelig takk for råd:)

Skrevet

Dårlig lukt fra klær kan fjernes ved at du lar det ligge i eddikvann over natten. Og så vasker du det på vanlig måte etterpå. Fjerna en forferdelig tranlukt fra klærne til minstemann på den måten.

Skrevet

Ja! Se der (leste ikke gjennom hele tråden :)) Eddik funker som fy ;)

Skrevet

Ja det er helt utrolig. Når du tar på eddik under armene før vask lukter det jo døden Delux, men såå nydelig etter vask :)

Eddiken står sammen med de andre vaskemiddlene her :)

Skrevet

hvor mye vann og hvor mye eddik skal "blandingen" bestå av da?

Skrevet

grønnsåpe fungerer også veldig bra, la virke litt før vask...

Skrevet

Du kan bare ta eddik direkte på klærne som du syns lukter litt under armen..

Funker som bare det :) og legge rett i maskina og vaske

Skrevet

Jeg skvetter bare litt eddik oppi bøtta, jeg. Ei kork av den 35 prosent eddiken (tror det er 35 prosent).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...