Gå til innhold

Noen som har 5 åringer kun deltid i bhg.????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Filijonka & anonym over;

Hvordan gikk dere frem for og få 60-80% plasser? Hadde dere sokt om dette fra begynnelsen, eller reduserte etterhvert?

Vi har 100%, men vil gjerne ha 80-60%. Har problemer med og få dette gjennom. Har jeg noen rettigheter, eller er det kun snakk om at de får 'kabalen' til og gå opp?

Det er jo forskjellig fra kommune til kommune, men her har de et skjema hvor du kan søke om overflytting til annen barnehage eller annen oppholdstid. Det fikk jeg ved å kontakte barnehagen eller barnehagekontoret i kommunen. Jeg måtte søke med en måneds frist.

Gjest Filifjonka

I vår kommune er det full barnehagedekning. Og de opererer med mange forskjellige plasstørrelser, full, 80 %, tre dager pr uke, halv plass og to dager pr uke. Så jeg bare søkte 80 %. Hadde selvsagt en prat med sjefen min på forhånd, for å få vite hvilken fridag jeg kunne få. På søknadsskjemaet her oppgir man hvilken fridag man ønsker seg.

I andre kommuner vet jeg at de bare deler plasser hvis de kan få et annet barn til å fylle opp resten av den plassen, og da kan det nok bli verre å få 80 %. Hvem vil ha barnehageplass en dag i uka liksom? ;-)

Det enkleste er å ringe barnehagen, eller kommunen, og spørre.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...