Gå til innhold

Lang ferie - oedelegger det rutiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i utlandet og venter foerstemann i september. Allerede midt i november skal jeg reise til Norge og vaere der fram til jul for aa unngaa stress rundt flytting fra Brasil til Chile. Barnefaren kommer paa juleferie til Norge og saa reiser vi sammen til Chile foer nyttaar.

Jeg skal ha med vogna til Norge med soveskinn i, men seng, babygym og alle slike ting blir selvfoelgelig ikke med. Hvordan tror dere dette gaar for babyen? Vil den kjenne seg igjen i og med at jeg tar med skinnet og en bamse? Er litt redd for at det bare blir tull med soving, og at vi skal vaere saa lenge i Norge at alt blir rot naar jeg skal tilbake til grindseng.

Er det jeg som er litt hysterisk? Litt vanskelig aa planlegge naar jeg ikke aner hvordan en liten baby reagerer paa skifte av miljoe....

Forresten noen som har erfaring med lange flyreiser alene med saa smaa barn? Og tidsforskjell? Det er fem timer mellom Brasil og Norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville tatt med noen leker h*n er glad i. hvis du bruker det soveskinnet til vanlig, vil det nok gå greit å legge h*n i noe annet enn senga. vi var nettopp på en ukes tur til Bulgaria, det gikk kjempefint! han hadde med favorittlekene, og kosekluten sin, og det var nok.

det går nok veldig bra! angående flyturen, så var jo vår tur bare 3 timer.. men nedover var han blid som en sol, våken hele veien. tilbaketuren var han overtrøtt, så kom litt lyd fra han akkurat da vi tok av. men sov hele turen etter det=) siden din baby vil være så liten, tror jeg nok det blir enda enklere, iogmed at de fleste sover mye ennå da. bare pass på smokk eller flaske eller pupp alt ettersom, når flyet tar av og lander!

de tåler mye mer enn vi tror=) lykke til!

Skrevet

Så lenge han har trygge persona rundt seg (deg:)) så går det nok bra. Det e det viktigste, e utrulig kor mye dem tåle da. Men merka på våres gutt, 7 mnd, etter to uke i Tyrkia. E to uke sia vi kom hjem, men vi jobbe enda me soverutina, han skrik mye når han skal sove - virke som om han e ensom, eller redd for å være aleina. Samtidig e det jo no dem virkelig skille mellom de trygge personan og perifere "vænna" så det kan sikkert spille inn:) Trur no uansett at det går helt fint, men må jo ta nån forhåndsregla og legge til rette. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...