Gå til innhold

Noen av dere som har født i vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne ha gode og dårlige erfaringer fra dere....har ei jente på 17 mnd og er 28 uker på vei med nr 2..blir en liten gutt..:)

Hadde så gode erfaringer med å sitte i badekar under åpningsriene med jenta mi. Men lurer på å føde i vann nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei tinemor ;o)

Jeg fødte i vann -og synes det var en veldig flott opplevelse!

....nå kan jeg jo ikke sammenligne med det å ikke føde i vann.. siden Vida er min første bebis ;)

Etter pressingen.. da hun var ute -fikk jeg selv løfte henne opp på magen min... = Kjempestas!

Husker forskjellen fra å ligge i sengen (med åpningsriene) og så bli flyttet over til badekaret - guud, for en forskjell!

Det var fortsatt veldig vondt -men kroppen (musklene) slappet myye mer av i vann!

Ellers snakker folk om at det er ekkelt å ligge i all "guggen" som kommer ut ved fødselen - det merket jeg ingenting til ...!

Men jeg blødde ikke særlig mye ...ca. 1,5dl ;o)

Jeg føder gjerne på samme måten igjen!!

Masse lykke til, klem fra DollyD

Skrevet

Hei!

JA, jeg har født i badekar og angrer ikke noe på det i det hele tatt!!

Jeg merket forskjell på smertene de gangen jeg var ute av badekaret(de skiftet vann og undersøkte åpningen).

Det var MYE bedre å få riene i badekaret.

I tillegg rakk jeg 3 ganger på et Yoga-kurs(kurset som jeg skulle tatt i god tid før termin ble avlyst) slik at jeg var forberedt med pusteteknikken, hvordan jeg skulle puste i de ulike fasene.

Min mann støttet meg da jeg ville føde i badekar, og hadde selv en positiv opplevelse av fødselen.

Hvis jeg skal føde flere ganger kommer jeg uten tvil å velge å føde i badekar.

Send meg gjerne personlig melding om du ønsker flere svar.

Lykke til!

Skrevet

Hei.

Jeg fødte i badekar denne gangen. Har født vanlig en gang før. Helt topp med badekar. Fikk musklene til å slappe av under åpningen og var fantastisk under fødselen synes jeg. Nå gikk det veldig raskt med meg - fødte ca en halv time etter jeg kom i fødekaret. Vannet gikk og barnet kom :). Så de kunne ikke fått meg opp av det badekaret .. Virket også som at det var veldig fint for barnet å komme i vann. Deilig å komme ut i verden i omtrent samme temperatur og element som i magen.

Kan anbefales. jeg hadde ikke tenkt på det en gang før fødsel, men fikk tilbudet og tok det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...