tinemor81 Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Vil gjerne ha gode og dårlige erfaringer fra dere....har ei jente på 17 mnd og er 28 uker på vei med nr 2..blir en liten gutt.. Hadde så gode erfaringer med å sitte i badekar under åpningsriene med jenta mi. Men lurer på å føde i vann nå...
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Hei tinemor ;o) Jeg fødte i vann -og synes det var en veldig flott opplevelse! ....nå kan jeg jo ikke sammenligne med det å ikke føde i vann.. siden Vida er min første bebis Etter pressingen.. da hun var ute -fikk jeg selv løfte henne opp på magen min... = Kjempestas! Husker forskjellen fra å ligge i sengen (med åpningsriene) og så bli flyttet over til badekaret - guud, for en forskjell! Det var fortsatt veldig vondt -men kroppen (musklene) slappet myye mer av i vann! Ellers snakker folk om at det er ekkelt å ligge i all "guggen" som kommer ut ved fødselen - det merket jeg ingenting til ...! Men jeg blødde ikke særlig mye ...ca. 1,5dl ;o) Jeg føder gjerne på samme måten igjen!! Masse lykke til, klem fra DollyD
Gjest Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Hei! JA, jeg har født i badekar og angrer ikke noe på det i det hele tatt!! Jeg merket forskjell på smertene de gangen jeg var ute av badekaret(de skiftet vann og undersøkte åpningen). Det var MYE bedre å få riene i badekaret. I tillegg rakk jeg 3 ganger på et Yoga-kurs(kurset som jeg skulle tatt i god tid før termin ble avlyst) slik at jeg var forberedt med pusteteknikken, hvordan jeg skulle puste i de ulike fasene. Min mann støttet meg da jeg ville føde i badekar, og hadde selv en positiv opplevelse av fødselen. Hvis jeg skal føde flere ganger kommer jeg uten tvil å velge å føde i badekar. Send meg gjerne personlig melding om du ønsker flere svar. Lykke til!
TPM m/baby i magen Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Hei. Jeg fødte i badekar denne gangen. Har født vanlig en gang før. Helt topp med badekar. Fikk musklene til å slappe av under åpningen og var fantastisk under fødselen synes jeg. Nå gikk det veldig raskt med meg - fødte ca en halv time etter jeg kom i fødekaret. Vannet gikk og barnet kom . Så de kunne ikke fått meg opp av det badekaret .. Virket også som at det var veldig fint for barnet å komme i vann. Deilig å komme ut i verden i omtrent samme temperatur og element som i magen. Kan anbefales. jeg hadde ikke tenkt på det en gang før fødsel, men fikk tilbudet og tok det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå