Gjest Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 kor lenge må jeg koke vannet? synst jeg har hørt at det bare er opp til de er 3 mnd, stemmer det? eller skal det alltid kokes?
Sunniva78 har to små Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Vannet skal jo være varmt, og man skal ikke bruke varmtvann fra springen. Så da må man nesten koke vann..! Men når man blander kan man jo ta kaldt vann sammen med det kokte. Gir jo kaldt vann fra springen i flaske...
Gjest Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Jeg har sluttet å koke det kalde vannet jeg blander med det varme nå. Gullet er snart 5,5 mnd. Sparer jo litt jobb på det.
Kosemamma´n Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Vi bruker kaldt vann fra krana og varmer i micro. Har gjort det siden hun var ca 3mnd. Ikke vært noe problem! Men er visstnok forskjell på vannkvaliteten i de ulike kommunene. Her er det bra iallefall
Labambie Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Dette er et vanskelig spørsmål for man kan ikke gi noe svar som gjelder for alle. I morgen kan du ringe helsestasjonen der du bor å høre med de, hvor lenge deter anbefalt å koke i den kommunen du bor. De fleste anbefaler 6 mnd (har aldri hørt det har blitt anbefalt noe før) Her i kommunen måtte vi koke til 6 mnd. Men i nabokommunen må de koke til barnet er 1 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå