Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 jeg tror jeg er gravid! Har fått beskjed av gyn at jeg har en økt fare for abort. Mistet en tvilling i uke 14 da jeg fikk min første sønn for 6 år siden det. Så hadde jeg en spontanabort for ca 4 år siden før jeg fikk min datter for 3 år siden. Ble gravid igjen for et år siden med tvillinger. Mistet den ene tidlig, men den andre tvillingen døde i uke 20 (de fant ingen grunn til at han døde) . Hadde en spontanabort for 1 1/2 mnd siden. Mitt spm er om jeg bør gjøre noe spes. fra starten av for å øke kjangsen for at det skal gå bra. Vil jeg få annerledes oppfølging en det jeg har hatt i de andre svangerskapene? Når bør jeg gå til lege første gang? kan jo nevne at jeg ellers er sunn og frisk.
aube Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Hei Så trist å høre at du har hatt så mange dårlige opplevelser og så mye uflaks! Jeg tror absolutt at du vil få bedre oppfølging hvis du tar initiativ til det selv. Jeg har hatt to MA og en senabort og har fått oppfølging av gynekolog med tidlig ultralyd etter første aborten og denne siste gangen fikk jeg progesteron og blodfortynnende helt fra jeg fant ut at jeg var gravid. Tror at det hjalp meg. Jeg aborterte ikke men måtte avslutte svangerskapet pga. fysiske feil på fosteret. Ta kontakt med fastlegen din for å bli sendt videre. Du kan jo ta kontakt med gynekolog direkte, men da må du betale selv tror jeg. Du kan sikkert også ringe sykehuset ditt og få hjelp der. Det er i alle fall sikkert at mange får hjelp uten å ha opplevd halvparten av det du har opplevd. Masse lykke til! Skriv gjerne igjen og fortell hvordan det går med deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå