Gå til innhold

Teutonia igjen..

Anbefalte innlegg

Synes teutonia-vognene er kjempefine, spesielt med fashionbag. Men ekspeditør i butikk fortalte at de fleste der foretrakk Simo pga romsligere bag. Er det noen som har erfaring med Teutonia Fashionbag og har synspunkter på dette? Er fashionbagen trang? Så vidt jeg vet kan ikke Fashionbagen brukes på Mistral S men ikke Mistral?

Ellers lurer jeg på hvor nyttig det er at håndtaket kan "svinges" over slik at man kan skifte kjøreretning. Dette kan man jo på Mistral og Prestige, men ikke på Spirit S3. Ellers synes jeg Spirit'en er ganske tøff..

Noen synspunkter på hvem som er best? Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138445505-teutonia-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekspeditøren i min butikk hadde noe omvendt å melde, hun fortalte at de fleste foretrakk Teutoniaen på grunn av at den var så mye lettere enn Simo og Emmaljunga.

Hadde egentlig tenkt å gå for en Simo, men ombestemte meg i butikken ;)

Bagen skal være stor nok, men jeg har ikke fått prøve selv enda.

Ville absolutt ha gått for Teutonia. Vi har Mistral med softbag, veldig kjekt med det vendbare styret, snu vogna etter sol, vind og snø, samt etter barnets ønske om å se fremover eller se mamma. Tror kanskje jeg hadde kjøpt Prestige med fashionbag nå, synes den er veldig fin. Uansett ville jeg ha kjøpt Teutonia.. :o)

Stemmer forresten at man ikke kan ha fashionbag på Mistral, for på den sitter sportsvogninnsatsen fast.

Jeg vil anbefale Teutonia uansett. Vi hadde mistral til vår første og det var GENIALT med å kunne snu håndtaket etter vær og vind. Spesielt gunstig når barna blir større og ønsker å se litt :o) Det var også grunnen til at dette var mulig ved innkjøp av ny vogn....

Nå har vi kjøpt Spirit S3 (har bare forelsket meg i den,!!) men der kan man ikke snu håndtaket, men det er fort gjort å snu sittedelen. Veldig enkel og kjapp greie.

Anbefaler uansett Teutonia vogn som merke, da denne er stødig, god å trille, god kvalitet osv :o)

Lykke til med kjøpet!

Annonse

Vi har kjøpt både fashionbag og softbagen til sportsvogna (til spirit). Har ikke fått prøvd den ennå, siden nurke vårt ikke kommer før i oktober.

Men synes at fashionbagen virker litt liten, har lagt oppi en gammel ullpose, og tror ikke babyen kan bruke den veldig lenge. Men som en annen her sier, så kan man bruke softbagen med dyne i, og gjøre den om til vanlig vognpose. Er godt fornøyd med vogna foreløpig, og gleder meg til jeg kan ta den ut å trile =)

Jeg har kjøpt mistral s, i tillegg har jeg kjøpt varioplus bagen. Den er god og romslig med plass til lammeskinnspose. Hadde egentlig tenkt å ha softbagen, men syntes den ble veldig trang med pose i. jeg har blitt anbefalt pose nå som jenta vår kommer i september og vi går mot kaldere årstid, dyne kan fort bli kald/fuktig, men en lammeskinnspose regulerer varmen. Er super fornøyd med mistral s og alle de fantastisk geniale og ergonomiske bevegelsene i den! varioplus bagen kan også gjøres om til vognpose=)

Lykke til med valget!!

Jeg har også kjøpt Mistral med vario plus baggen til.. på grunn av at denne baggen er nesten 30 cm høy og mer lunere enn softbagen( som er knappe 15 cm høy).

Gleder meg til å ta det i bruk. stemmer ja at en ikke kan bruke andre enn softbag og vario pluss(hard) bag på den orginale mistral =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...