Gå til innhold

Hvordan gir dere grøt ? Tror dere dette er dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er snart 10 måneder. Han har fått grøt siden han var 3,5 måned etter råd fra jordmor. I starten bare sånn helt tynn mais grøt. Fra han var 6 måneder har han fått tykkere grøt og sånn fruktgrøt fra nestle. Han har alltid fått grøt på flaske og han koser seg fortsatt med å få denne grøten i senga om kvelden. Grøten er nå ganske tykk og har derfor en Avent flaske som vi har utvidet hullet på tuten litt. Det renner ikke rett ut, han må sutte for å få det ut av flasken.

Forskjellen er jo at grøten på flsken spiser han ganske fort. kanskje over 3-5 min istedet for ca 20 min det tar å gi med grøt.Han har aldri hatt noe vondt i magen av dette. Han får vanlig middagsmat med skje og brødskiver skjært opp så er ikke noe problem å få han til å spise annet med skje.

Tror dere dette gjør noe? Han koser seg så veldig med å få dette siste grøtmåltidet i senga si..Hvordan gjør dere andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han fått tenner enda da? Tenker at det kanskje ikke er så lurt med grøt fra flaske etter tannpuss? Tenker også at han på et eller annet tidspunkt må vennes av med denne flaska i senga, så vet ikke om jeg ser noen grunn til å vente.

Foruten det kan jeg ikke tro det gjør noe skade (så lenge han får annen mat fra skje så han lærer det da, men det skriver du jo at han gjør)

Skrevet

ja han har fått tenner og vi pusser tennene hans morgen og kveld så regner med at det går bra med tanke på det... Har vært noen dager han har fått dette grøt måltidet tidligere på kvelden og han sover 12-14 timer alikevel. Så er ikke sånn at han MÅ ha det for å klare å sove... Alikevel virker det som han koser seg veldig med at han kan små sovne inn mens har får siste måltidet for kvelden..

Skrevet

Det at han får grøt på flaske(velling) er nok helt ok. Tidspunktet for denne flasken er en helt annen sak.

Jeg vil absolutt anbefale deg å gi flasken FØR kveldsstellet. Det blir utrolig lett hull i små tenner som får flaske i sengen. Et annet argument for å gi flasken tidligere, er at denne rutinen blir vanskeligere å endre jo eldre han blir. Det er kjedelig å ha en toåring som ikke får sove uten flasken sin...

Skrevet

heihei Marianne=) hvis du syns det tar lang tid med å gi med skje, kan du jo innimellom gi han det i kopp. Sebastian syns det er veldig spennende og da går det unna i svingene=P klart ikke veldig praktisk nmed kopp i senga da men=P

Skrevet

Hei Simone ;) innom her du også :)

Er vel ikke det at det tar så lang tid, har da tid til det, hehe ;)

Er bare det at han koser seg sånn med det. Og han er så flink til å spise det han får, når han får det så er ikke redd han blir for avhengig av dette...

Men det med tenna er et problem :/ så kanskje jeg må stoppe alikevel. Trodde ikke det var så farlig så lenge han pusser tenna før han legger seg og med en gang han står opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...