torden Skrevet 13. august 2008 #1 Del Skrevet 13. august 2008 Fredag 13 juni begynte jeg å bli rar i ryggen. Knaket i bekkenet når jeg gikk (eller mer vraltet meg rundt), og kynnerne kom ofte.Lørdag hadde jeg kynnere med 5-20 minutters mellomrom. Søndag i 12-tiden blei kynnerne sterkere, men var fortsatt ikke vonde, og jeg blei småslapp i kroppen. Var ute å spiste middag sammen med min mor, bestemor, søsknene mine og gubben. kl. 18 dro vi hjem, og i 19-tiden begynte jeg å få litt vonde kynnere. kl 23.00 skjønte jeg at det kanskje var noe på gang.Det var for vondt til å få sove, så vi ringte føden og dro dit ca kl 00. 00.40 sjekket jordmor åpningen, og den var 7 cm. Vi fikk fødestue og ctg-en blei plassert på magen min. Kl 01.30 blei riene vondere, og jeg fikk lystgass. Det var morsomt det (ikke for gubben, han var flau over meg som virket full, hehe). Hjalp ikke så mye på smertene, men hjalp på humøret;) ca kl.3 kjente jeg nedtrykk og jordmor sjekka åpning igjen. Den var 9 cm. akkurat da jordmor hadde sjekka fikk jeg en sinnsykt vond ri, og da blei åpningen 10 cm, og jeg fikk begynne å presse. fikk lokalbedøvelse i skjeden (purundalblokkade tror jeg det het). Jeg var livredd for å presse, så holdt igjen pressriene, og det var vondt! fikk igjen lystgassen, og da turte jeg å presset. Jordmor klippet litt for at jeg ikke skulle revne, og 04.01 var jenta ute;) Herregud så herlig å få jenta opp på magen! hun skreik som bare det, hehe;) morkaken kom med en gang, og jeg ble sydd. jenta var 3030 gr og 47 cm lang Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138445437-da-tassen-kom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poteto Skrevet 14. august 2008 #2 Del Skrevet 14. august 2008 for en kjapp å fine fødsel! Gratulere med den nye piken! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138445437-da-tassen-kom/#findComment-138454743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå