Gå til innhold

en utrolig kjapp fødsel :o)

Anbefalte innlegg

17.juli gikk jeg og samboeren min for å legge oss,og ante ingeting om hva som skulle skje den natta.

Da jeg hadde kommet meg opp i sengen og skulle til å bre dyna godt over meg kjente jeg små menssmerter...ja ja tenkte jeg,det går vel over vist jeg bare står opp å går litt.

Så jeg reiste meg opp,gikk ut på badet for å tisse,og der hadde jeg blødd bitte litt,så jeg ringte jm,kl var da 1.

Siden jeg ikke hadde sterke smerter og det var lite blod så skulle jeg ringe igjen når det tok seg opp.

Prøvde å legge meg i senga igjen men syns det bare var ubehagelige smerter til å ligge stille,så jeg russla ut i stua og gikk litt rundt der,det vart litt hardere menssmerter,så da var det godt med en dusj.

Jeg tror jeg stod i dusjen en god time,med harde varme stråler midt på ryggen,det var sinnsykt behagelig,vurderte å sette meg ned i badekaret men det var ikke så særlig mye mer varmtvann igjen ;)

Tilbake til stua og kl vart 3,og jeg tenkte at: skal jeg ring ell ikke..?nei jeg får vente til kl er 8 på morgen,da jm har kommet seg på jobb liksom(herregud,skal da aldri tenke sånn når man er i en fødsel)...... Så jeg gikk frem og tilbake og såg på kl hver halvtime og syns tiden nå gikk veldig seint...

Samboern låg å sov,og det er jeg veldig glad for,syns det var helt greit å vere alene.

Da kl vart 06 ringte jeg til jm og fortalte at jeg hadde litt sterke menssmerter og hadde litt lyst til at ho skulle sjekke meg.

Så da avtalte vi å møtes på helsestasjonen kl 06.45.

Da jeg kom ned dit vart jeg sjekke,og jm såg på meg sa: elin du har jo gjort nesten hele jobben alene hjemme jo,her er det 4cm opning så nå må vi forte oss til ringerike(tar to timer å kjøre dit)

Samb.kunne dra bare i forveien, for sykebilen kom nok til å kjøre litt fort,for vi skal ikke ha noe fødsel etter veikanten :)

Sykebilen kom,men jeg måtte bare en kjapp tur på do for å tisse...floff!!! sa det like før jeg var ferdig..hmmm..det var nok vannet tenkte jeg.og det var det å sa jm.

Da jeg skulle sette meg til på båra kjente jeg bare det pressa som f.... og klarte neste ik holde igjen,jm såg på meg og sa at jeg måtte puste på magen og ikke presse,hold igjen..ja for det var lett du.. :)

Vi måtte gå inn igjen på helsestasjonen for å sjekke opningen en gang til,det kunne jo ha opnet seg mer.

Jeg fikk stabbla meg inn,opp på benken,av med buksa..kl var 07.00. Elin du har 7 cm opning,her blir det fødsel på Hallingdal sjukestugu :) hjelp eller jippi?

Fikk ringt samb.og sa at du må bare snu,vi rekker ikke ringerike,vi skal på sjukestugu.han hadde ikke kjørt mer enn 10 min så det var godt han ikke hadde kommet lenger.

Da jeg fikk kommet meg inn på fødestua,måtte jeg bare komme meg fort opp på senga slik at jm fikk sjekka opningen..kl var 07.15. Her er det 10 cm opning elin,så du kan få presse på neste rie du har.HVA? tenkte jeg,endelig kan jeg gjøre noe med disse smertene :)

og jeg pressa og pressa og pressa.......det var så godt og bare få gjøre noe,nå skulle denne lille babyen ut :)

07.46 kom lille Isak til verden med et skrik. tenk så fort dette hadde gått,trodde aldri det skulle skje så kjapt,og takk gud for at jeg ringte jm kl 6 og ikke 8 ;)

Nå koser vi oss hjemme hver dag og han er så snill gutt.

En stor takk til verdens beste jm Hilde,ho er suveren i jobben sin :)

klemmer fra Elin.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138445436-en-utrolig-kjapp-f%C3%B8dsel-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...