Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Finnes det tøybleier som ikke gir gigantiske bleierumper? Brukte nøstebarn sine tøybleier til sønnen min, men han fikk så stor bleierumpe at han ikke klarte å bevege seg skikkelig. Vil gjerne bruke tøybleier, men kan ikke la det gå på barnets bekostning, de må kunne bevege seg skikkelig. Noen gode råd? Har sett inne på bleieboden, og der har de masse ulike bleier. Noen som har testet andre merker, der barnet ikke får like store bleierumper. Alle erfaringer og råd mottas med glede.
anette&tutta mari :) Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Hei! Nå er bare jenta mi 3 uker men vi har prøvd BumGenius, FuzziBunz og brettebleier med pul-trekk. Jeg synes FuzziBunz gir en veldig liten bleierompe og er veldig fornøyd med de. BumGenius synes jeg blir litt større, men for lille tulla vår har ikke det så mye å si. Men kommer nok til å tenke mer på dette når hun begynner å bevege seg litt mer. På bleieboden har de et merke som heter Itti Bitti som som gir liten bleiebak, sjekk ut det: Itti Bitti ble etablert i 2005, når gründer og tøybleieentusiast Sue McLachlan designet en unik bleie som skulle passe til hennes bittelille (derav "itty bitty") datter. Hun var ikke fornøyd med at så mange tøybleier på markedet føltes store og klumpete, så hun designet en nett bleie tilpasset både tynne babyer og de med tykkere lår. Jeg har bare 12 BumGenius bleier men burde hatt dobbelt så mange for heltidsbruk, har endel brettebleier og, men synes de blir klissvåte med en gang. Kanskje jeg selv skal prøve Itti Bitti . . .
emlyn Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Er kanonfornøyd med BumGenius og FuzziBunz. Rompa blir riktignok litt større enn med engangsbleie, men det er ikke snakk om mye altså! Har null og nix å si for bevegelsesfrihet. Faktisk synes jeg det er litt digg med litt ekstra polstring på mine snart ettåringer som ramler på rompa ti tusen ganger om dagen. De krabber, reiser seg, ruller, setter seg og deiser i det hele tatt rundt hele dagen, og er like mobile som alle andre barn. Mest mobile er de uten bleie, men det gjelder for både engangs og tøybleier, det. (Har brukt begge deler og merker alltid forskjell når de får den av seg, uansett.) BumGenius er absolutt favoritten her, både mht bruk (ikke lekkasje), passform, kvalitet osv osv. Den beste bleia jeg har prøvd på jentene mine, inkl 7 typer engangsbleier og ørten tøybleier...
superklar Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Hvordan Bumgenuis-bleier bruker du emlyn? Jeg har tenkt å kjøpe bumgenius one size, men kan egentlig ikke fatte at det er mulig å bruke samme bleia hele tiden?? Må jo bli en superklump med en gang?
emlyn Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Superklar: Bleiene kommer med to innlegg, et stort og et lite. Med nyfødte som bæsjer mye og dermed må ha ny bleie i ett kjør, holder det visst å bare bruke det lille. Da blir jo bleia kjempetynn. I tillegg er den jo knappet ned på nederste knapp, så den blir liten. Som sagt blir den jo selvsagt litt større enn en engangsbleie, iom at tøybleiene ikke inneholder de der kjemiske superabsorbentene, men det er ikke sånn at ungene plages av det eller man ikke får på klær. Den er bare litt større, rett og slett... Jeg begynte da jentene var 5 mnd, og brukte bare det største innlegget samt kneppet inn bleien på det midterste. Nå er de straks ett år, og vi har akkurat begynt å legge i begge innleggene og ha bleien helt oppkneppet. Regner jo med de kommer til å strekke seg mer i lengden enn i bredden fremover nå, så bleien skal nok passe en stund fremover også. Blir spennende å se Uansett har jeg noen FUzziBunz i Large også, så dersom BG-ene skulle bli for små om et år eller halvannet, bruker jeg bare FB i stedet, som er hakket større.
Ebbis Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Har vært superfornøyd med Bun Genious! Brukte Mommy's touch før det og var for så vidt fornøyd med den også, men den ble litt mer klumpete. Ellers synes jeg brettebleie også gir en forholdsvis nett rompe hvis du bruker en bra bretting, og ei nett bukse. Og så er det vel sånn at alle tøybleier blir litt større enn engangsbleier når barna er små. På min gutt som er 1,5 år ser jeg ikke noe særlig forskjell nå hvis jeg en sjelden gang bruker engangsbleie. Men, jeg synes ikke det gjør noe at bleierompa blir litt større. Og jeg tror ikke ungene blir spesielt hemmet av det heller, min gutt har i hvert fall vært helt normalt utviklet, MED tøybleierompe :-)
Inaring Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Vi har prøvd 4-5 forskjellige lommebleier, to forskjellige formsydde, brettebleier med tre forskjellige bleiebukser og nå Itti Bitti kneppebleien. Jeg skulle ønske jeg hadde funnet Ittit Bitti først. Vel, det tok bare sju uker å finne dem De er helt perfekte for tulla vår. Kule farger, super passform og meget god absorberingsevne! Og det beste av alt; man kan bare kneppe inn et nytt innlegg hvis det kun er tiss. Og tulla vår bæsjer kun hver tredje dag. I dag gikk det seks timer mellom to skift pga litt dårlig timing med spising og soving. Ikke tegn til lekkasje. Og den lille jenta tisser mye.
iriss Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Bambinomio bleier er veldig pene på, syns ikke stumpen ser større ut enn med engangsbleie. Vi bruker bare de på dagtid, og så bruker vi formsydde med ullbukse om natta. Kan absolutt anbefale Bambinomio-bleiene, de tørker fort, har god sugeevne, og er relativt rimelige. De er lettvinte i bruk og vi har aldri hatt noen lekkasjer.
Fornøyd med tøybleier Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 Her digger vi Bitti D'lish bleiene, men jeg bruker mye BumGenius lommebleier også. Bitti-bleiene er de netteste tøybleiene jeg har vært borti og de er kjempefine! Masse sterke fine farger og "fuskpels" på utsiden. Jeg ser ikke noe forskjelll i mobiliteten på gutten min om han bruker BumGenius eller Itti Bitti.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå