Gå til innhold

KETOLYSE-KLUBBEN: for alle som slanker seg med ketolyse-kuren:)


Meg og mini med ny spire :)

Anbefalte innlegg

javel, da føler jeg at jeg nå "binder" meg litt her, og starter med å fortelle om meg selv, og min vekt:

 

Startet mandag 11.08.

 

Vekt 104 kilo, grøss... første delmål er 90, som er før-graviditet vekt. dette målet skal være nådd VERTFALL før jul. så håper jeg å klare å være nede i vertfall 80, til sommeren igjen. skal gifte meg i mai, og vil se fin ut, og føle meg FIN i brudekjole. dessuten må jeg ned i vekt før vi skal prøve på nr2, som blir kaaanskje etter bryllupet.

har prøvd og slanket meg av og på siden jeg var 10 år(!!) og har lykkes godt en gang, men da på helt feil måte. hat slitt endel med bulimi, noe som er bedre nå, og som jeg håper og føler kan bli helt borte sånn som jeg gjør det nå. med ketolyse:)

 

 

kom i ketose på tirsdag allerede, har dårlig ånde, og va skikkelig dårlig i går kveld. men i dag føler jeg meg mye friskere:) har stor tro på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy!

Jeg melder meg inn jeg, selv om jeg ikke begynner før på mandag. Gikk ned ca 15 kg i fjor høst med ketolyse, men med dødsfall i familien, ny kjæreste og det gode liv i sommer har stort sett alt kommet på igjen. Startvekta nå er 100 blank, skal ned til 70 før jeg gir meg, beregner å bruke bortimot ett år på det. Hadde aldri slanka meg før i fjor, så har ikke noe å sammenligne med, men det funka. =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå så kjekt å høre sånne gode erfaringer.. må si jeg ennå ikke er kvitt skepsisen min 100%. er rart å sitte her god og mett med "fett rundt munnen" og seterrømme på salaten, også skal jeg liksom slanke meg..

 

men jeg håper jo det virker på meg som alle andre:) var i ketose allerede i går, og er veldig fornøyd med det:) skal snart teste i kveld også, for sikkerhetsskyld..hehe

 

her er det jeg har spist i dag:

 

ONSDAG 13.08

 

2 kokte egg

5 skiver salami

60-70 gram agurk

ca 5 ss majones,ekte

 

50 gram kryddermakrell

 

250 gram hamburger(kjøttdeig, egg, ost,vann)

70 gram isbergsalat

50 gram grønn paprika

20 gram løk

ca 30 gram seterrømme+krydder

 

 

blir gjerne en liten bit av noe i kveld, om jeg blir sulten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med.

Har gått 9 uker på Ketolyse og jeg har gått ned nesten 9 kilo!! Har fått et helt nytt liv og savner IKKE det gamle :)

Dersom du ikke er med på lavkarbo.no forumet anbefaler jeg deg og bli med der også. Der er det mange eksperter på alt som har med lavkarbo mat å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da kan gjerne jeg "melde meg inn" her også :)

Jeg begynte på ketolyse i begynnelsen på juli. Har gått veldig fint, men hadde en liten uke med vanlig mat (giftet oss, pluss bryllupsreise). Det positive er at jeg ikke gikk opp etter en uke med vanlig mat :) Puh! Men jeg har ca 7 kg igjen før matchvekt er nådd. Jeg har nå gått ned 5 kg, litt over 1 kg i uken

 

Men fyttikatta jeg er lei av egg allerede, kommer til å slite som en helt fremover!!! Og så begynner jeg å bli lei av fløte på all mat. Og salat til lunsj. Føler jeg ikke er flink til å variere.

Det blir eggerøre el salat til frokost

Salat til lunsj (har kjempegod salatbar på jobb!)

Kjøtt eller fisk til middag

Evt noe greier til kveldsmat (blir som oftest rester fra middag, men dropper ofte denne)

 

Har faktisk ikke sjekket om jeg er i ketose på noen uker. *skynde meg å gjøre dette*

 

JEg merker at dersom jeg spiser for lite grønt så går jeg ikke så mye ned, så tydeligvis trenger jeg litt mer karbohydrater.

 

Har planer om å begynne med trening igjen, har ikke trent på 3 uker.. grøss og gru.....

 

Dette går så bra, jeg er veldig innstilt på å klare dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest på lavkarbo.no?

Det jeg gjør når jeg begynner nå, er min egen variant av "nilling" Dvs å kutte helt ned på alt, kun spise rene produkter, dvs kjøtt, fisk og grønt. I tillegg til smør og olje. Det gjør jeg i en uke, men i den uka spiser jeg så masse og så ofte jeg vil. Da renser kroppen seg skikkelig, og man får en pangstart. Brukte det i fjor innimellom for å kickstarte etter døde perioder. Så, etter en uke legger jeg til ost, siden rømme, fløte, egg osv til jeg spiser vanlig ketolysemat. Men jeg må være forsiktig med kunstig søtning, det stopper opp min nedgang. Samme effekt kan feks fløte ha for noen.

 

Kjenner jeg gleder meg til å starte på, har kjent meg oppblåst og ekkel de siste ukene. Men skal feire bursdagen min på lørdag, siste sprell før stert, derfor venter jeg til mandag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med :o) Trenger all motivasjon jeg kan få.

 

Startvekt: 86

Vekt nå: 80

Idealvekt: 66 eller 62 hvis jeg er flink nok.

 

Har snart holdt på 4 uker.

 

Gleder meg sånn til å komme under 80.

 

Dårlig ånde og ekkel svettelukt er ulempen med ketose hehe, men vi takler det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

Begynner ikke før mandag, for jeg skal i utdrikninglag i helgen og har tenkt å kose meg gløgg ihjel da :o) Har bestilt startpakken, så jeg håper den kommer til mandag.

Jeg skal ned 20 kg. Da er jeg like tung som før jeg ble gravid med førstemann.

Gleder meg til å begynne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Jeg er med jeg!

 

Men klarer ikke være like aktiv her merker jeg, iom at jeg har holdt på med denne siden nyttår..

 

startvekt (før intensiv slanking): 135 (iiiiiiiiiiik)

vekt før graviditet: 92

vekt ETTER fødsel: 105

vekt ETTER amming: 108

 

så, startvekt før ketolyse: 108

 

vekt nå: 88.8

 

 

Så, jadda...det funker!

 

Har idag spist nøtter... haha :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du har vært palmesus! oi, håper det funker like bra på meg..

 

jeg er i dag på dag 4, og nå er jeg så kvalm og uggen at jeg har lyst å avslutte hele kuren. skal møte 2 venniner i dag, ei som pleier å ha høøøøyt tempo, helst gå fort tur og sjo og hei, og ei som har en liten baby. har svindårlig ånde, er kvalmen og har bare lyst å drite i hele greia. MEN jeg SKAL holde ut.. skal ta meg en dusj nå, og håper det hele roer seg. ble kvalmen i morges fordi jeg ble sulten tror jeg, også ble det bare verre når jeg spise en omelett med masse ost på..

 

men, det ser ut som om vekta er på vei nedover dag heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

jotakk :)

 

Funker nok veldig bra!

 

Vet du hva, om du er så kvalm, så spis et knekkebrød, eller en brødskive. Få kroppen tilbake i normal modus igjen. Jeg ble sånn på dag 7 en gang, og da spiste jeg 2 skiver med sjokoladepålegg, og drakk et stort glass cola, faktisk.... det hjalp! Ikke noe godt når man er så uggen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det ikke det veldig dumt da, å gå ut og inn av ketosen sånn? det gikk heldigvis over, og nå er det greit igjen, utenom hodeverk og svimmelhet, noe som jeg har hatt de siste dagene.. men det er greit nok.. verre med den kvalmen.

 

åå, nå fristet du meg med sjokolade..hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Ja, om det gikk over, så er det jo greit :)

 

sorry mac, ikke meninga... ;)

 

Nei, ikke no særlig og gå sånn inn og ut, men what to do... er man dårlig, så er man dårlig :) Jeg har ikke fulgt den slavisk mer enn kanskje 12 dager istrekk, så kroppen min henger litt etter ;) skal prøve og få motet til meg til å være streng igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må bare inn her og si at i morges veide jeg meg, og har siden mandag tatt av 3 kilo!!!! shitt!! wuhu, håper bare det fortsetter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg må bare slenge meg inn her litt.. Begynnte på Ketolysekuren etter at et par venninner ga meg kraftig inspirasjon! Dette var rett etter jul. Fram til juni hadde jeg gått ned 20 kg, og har egentlig 5 kg til før målet er nådd. Og dette har mine venner gynekologene mast om i alle år, da jeg har PCO( skoleeksempel iflg st.olav).

Så, skjønner dere, har jeg rett og slett blitt gravid sånn helt uten hjelp fra andre enn gubben!!! Så det er tydelig at denne kuren hjelper ja...

Men selv om jeg nå ikke bør spise ketogen kost, prøver jeg jo å spise så sunt som mulig, uten å skeie totalt ut. Litt vanskelig for tiden, da det ikke er alt som frister pga kvalmen. Går sikkert over det også!

SÅ - stå på alle sammen- det nytter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, jeg blir så inspirert av sånn gode historier!! får ennå mer lyst til å stå på, selv om det er noen nedturer også.. drøøøømmer om sjokolade og å spise sammen med de ute på kinareturanten, MEN det går faktisk greit å la vær også.. så lenge jeg kan ta med noe god mat fra kjøleskapet:)

 

nå er min dag 5 på ketolyse unnagjort, fortsatt lilla sticks og formen begynner å føles bedre!! håper det bare er en vei fra nå:)! juhu, og god natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ketolyse er ikke grunnen til at man går ned, dette var noe Atkins trodde og kuren er jo bygget på atkins (han var jo den første på markedet med slikt)

 

Det betyr ingenting for vektens del å være i ketolyse.

 

Se http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2004/atkinstrans.shtml

 

I bunn og grunn koker alt ned til at fett gjør mett og man spiser mindre kcal enn hvis man spiser masse karbohydrater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh....jeg vil motargumentere litt med deg der. Når kroppen IKKE får tilført mer enn et minimum av karbohydrater, går den inn i ketose, som betyr at kroppen begynner å bruke egne fettlagre som energikilde (i stedet for karbohydrater den har vært vant til å få gjennom kosten). Derfor har ketose i høyeste grad noe å si for om man går ned i vekt eller ikke!

 

Å si at man spiser færre kcal på en ketogen diett henger ikke på greip, det er stort sett mye mer kaloririkt å spise en ketogen diett med mye fett i, enn magert og karbohydratrikt!

 

For å komme med noen eksempler: Hvitost som ikke inneholder en eneste karb., men dertil 27 g fett pr 100 g gir hele 371 kcal! (fortsatt pr 100 g). Samme med margarin - omtrent rent fett; 80 g pr 100 g, og hele 721 kcal! Mens jordbærsyltetøy, som IKKE er lov på ketolyse, 45 g karber pr 100 g, dette har bare 180 kcal pr 100 g. Hvordan du får det til å stemme at man spiser mindre kaloririkt på en ketogen diett lurer jeg fælt på. Kom gjerne med motargumenter, jeg skulle like å se dem eksemplifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan til nød være enig med deg på punktet om at fett gjør deg mett, men det er i godt samspill med alle proteinene en ketogen diett skal bestå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gidd å kom her og tull med klubben min da! det du sier kan ikke stemme.. jeg har spist sikkert dobbelt så mye kcal enn vanlig denne uka, men allikevel gått ned over 3 kilo!! så jo, det har noe å si om man er i ketose som det heter, ikke ketolyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hazdde dere giddet å else linken hadde dere sett at dere tar feil

 

BBC testet en eggede tvillinger, en i ketolyse en uten og de førte dagbok over hva de spiste.

 

Tvilling som følgte lavkarbo spiste myh men til sammen mindre kcal enn tvilling 2 som hadde lavt fett kosthold.

 

Det finnes kun en eneste mulighet for at kroppen kvitter seg med fett, inntaket er mindre enn uttaket.. spiser man mer kalorier enn man kan forbrenne, legger man på seg.

Uansett.

 

Lav karbo er flotte greier, er selv helt overbevist over dette da det er den eneste muligheten jeg klarer å gå ned og bli nede i vekt.

 

Men informer dere og ikke sluk det som de som selger denne kuren sier..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør tilføye at tvilling en som var i ketolyse IKKE forbrant nevneverdig mer kalorier pr dag enn tvilling 2... det er cluet.

 

Det var kun snakk om ganske så få og disse personene ble overvåket slik at man virkelig kunne måle nøyaktig hvor mye kaloriere de forbrenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demotiverende med trådkuppere. Skulle inn og rapportere, men driter i det. Greit å ha en annen mening, men jeg vil ikke bli kalt dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok at du har din egen teori om dette her, MEN MÅÅÅ du komme her og pjatte om dette her hvor vi skulle dele erfaringer og vektnedgang og slikt.. fader altså, blir irritert.. lag en NY tråd om det heller..

 

je er drittlei i dag.. må bare si det, har sååå lyst å bare drite i opplegget.. og grunnen? jeg går jo ikke ned mer..hehe ikke gått ned mer siden fredag nesten. i går hadde jeg tilogmed gått opp.. uff, skulle ha kastet vekta, driver å veier meg hver dag, ikke bra.

 

jeg har veiedag på tirsdager, og her er mine 2 tirsdager forløbig:

 

tirsdag 12.08: 103.8

tirsdag 19.08: 100.6

 

forsåvidt fornøyd, men jeg var nede i enda noen gram mindre i helgen. men, får håpe den fortsetter nedover..

 

men,m jeg føler meg sulten hele tiden nesten, selv om jeg propper i meg mat til tider.. sukk.. VIIIIL ha skive med sjokolade..sukk ( er litt deppa nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...