Sjokoladebanan Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 har en liten pjokk på 14 dager som har vært blid og i fin form hele tiden... på mandagskveld begynte han åbli urolig, og det har vart til nå. han vil ha puppen hele tiden, men bare småsuger på den. drikker ikke orntlig.. jeg har masse melk så det er ikke problemet... han kaver en del med armer å bein og det virker som om han har luftsmerter... men det kommer i tak... han kan være helt rolig plutselig knyter hele kroppen seg og han begynner å gråte, så gir det seg igjen. tenkte på om det var kolikk, men det er ikke til faste tider, men hele tiden og han skriker ikke lang tid i strekk... er det noen som vet hva det kan være.. er det luftsmerter.. hva kan jeg i såfall gjøre for å få luften ut?
Labambie Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Ja,jeg husker det der. Tror det er nesten sånn det skal være jeg. Så nesten ut som hun hadde rier jo... Men å prøve å sykle med beina opp mot magen, og legge henne over beina kunne funke husker jeg. Også er det desverre sånn i starten at du har puppene mer ute enn inne, for barnet prøver å finne en rytme på det hele. De fleste barn trenger endel ekstra mat på kveldene den første tiden. Du får bare holde ut, gi han mat når han vil ha. Det pleier gå seg til av seg selv etter 6-8 uker! Du kan jo prøve litt mme på kveldene,det kan også gi mer metthetsfølelse. Eventuelt kan du ringe barsel der du lå og få lov å komme på barsel pol. en tur. Der kan de sjekke om han har riktig tak i puppen og slikt. Lykke til!
Sjokoladebanan Skrevet 13. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2008 hehe dette med rier tenkte faktisk jeg selv på da jeg la merke til det.. ja jeg får prøve å se om nie av tipsenene dine hjelper meg.. tusen taqkk for svar :-)
Davids mamma Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Kan være noe av det du selv spiser som gir disse luftsmertene. Min lille får helt forferdelig vondt av løk eller scampi (spiste begge deler, og gjør det ikke igjen for å finne ut hvilken som er synderen... han hadde noen helt forferdelige tak i maven, og helt skikkelig leven) Prøv deg litt fram!
mamiladi Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Det høres ut som luftsmerter... Du får et middel på apoteket som kan hjelpe. Jeg fikk også noen tips på sykehuset som du kan prøve :-) Prøv litt babymassasje, masser magen forsiktig i sirkler, "med klokka", tarmen ligger nedover på venstresiden så da kan du hjelpe luften ut. Eller så kan du mens babyen ligger flatt ta tak i beina hans og lage syklebevegelser, dette hjelper også tarmene å jobbe lufta ut. En annen metode er å forsiktig vippe beina til babyen opp mot magen, da er det viktig at det vipper i hoften. Ellers er det viktig å bruke litt lenger tid enn du tror å "gulpe" babyen etter amming, en av sykepleierne sa at noen babyer trengte å henge på skulderen nesten en halvtime for å få opp alt luften som hadde blitt svelgt med melka. Og så hjelper det med noe varmt på magen, rispose eller lignende. (Jeg var lenger på sykehuset enn normalt, så jeg fikk spurt litt mer) Håper du finner ut av det :-)
Sjokoladebanan Skrevet 13. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2008 tusen tak for tips dere...det skal prøves ut... lillegutt er ikke særlig flink på å få rapt orntlig etter mat, så kansje jeg er alt for utålmodig... må kansje prøve lengre da.. :-)
vimsa;) Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 kolikk pleier å komme rundt to uker.. prøv å drikk amme te, hjalp her også eventuelt kutte melk i kosten din, det hjalp kjempe masse på uroen til tulla vår!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå