Gjest Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Når begynte dere å gi grøt morgen og kveld? Lillegutt er nå straks 5,5 mnd, har fått grøt på kveldstid siden han var 4 mnd. Er det for tidlig å begynne å gi på morgen også?
MammaTilToSmå Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Tror du fint kan begynne med morgengrøt også. MEN, hvordan får du i grøt?? Jeg har forsøkt nå i en måned, men guttungen bare dytter det ut igjen med tunga. Eller får det inn og setter i halsen stakkar. Lager tynn grøt. Forsøkt med litt tykkere også men. Han er 5 mnd nå.
Sunniva78 har to små Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Jeg har gitt grøt i 1 mnd ca, og lillegutt var ikke fornøyd på kveldene. Ga tillegg en kveld, og det gjorde susen. Da sa HS at jeg burde gi grøt på morgenen også istedenfor. Så vi har nettopp begynt med det. Han er 6 mnd nå:-)
Gjest Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Ga morgengrøt i dag, så da bare fortsetter vi. Ga HIPP grøt med banan og mango (?) fra 4 mnd. Den elsket han. Er nok heldig og har fått en matglad gutt. Alt han får synes han er godt. Og vi har prøvd en del. Han likte både mais og risgrøt fra første stund. MEN når det er sagt, så er han ikke lenger like motagelig for grøt, smaker jo akkurat likt som mme som han får til vanlig, så måtte begynne å blande fruktmos i, da spiser han som bare det. Bruker litt forskjellig mos for variasjon. Han våkner fortsatt en gang på natten og krever mat, så tenkte kanskje at morgengrøt vil få han til å slutte. Han har nemlig sovet hele natten ett par ganger, så han har evnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå