og der kom svingen gitt.. Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 gjør knipeøvelser at man blir trangere? går d ann å trene seg til 17år igjen? hvor ofte og hvor lenge må dette gjøres for at d skal ha effekt? kan mannen merke forbedring etter en kort stund? mye spm dette her...
Gjest Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Tar meg tid til å svare - selv om jeg egentlig ikke vet svar på spørsmålene dine. Men tenkte å dele min erfaring med knipeøvelser. Jeg hadde en "vanskelig" fødsel og fikk streng beskjed om ta knipeøvelser. Et helt nettverk ble satt til å hjelpe meg. Fikk hjelp av spesialist - og et eget treningsprogram. Sto i alle vinkler og retninger og utførte disse knipeøvelsene. Og det hjalp noe veldig. Vil påstå at jeg ble 17år igjen ja. Tok flere hundre knipeøvelser hver eneste dag. Med litt øvelse får man raskt "teken" på det. Etter 3mnd var jeg som ny:)
og der kom svingen gitt.. Skrevet 13. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2008 takker for svar! kanskje du har noen tips til øvelser? skal man ta raske knip eller holde knip..?
Lekamøia Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Her er et svar jeg la inn på Mammas kropp for en tid tilbake (og ja, du blir stram av knipeøvelser når de gjøres riktig: "Jeg lærte knipeøvelser på yogakurs for gravide, og de er geniale. Trenger litt tid på å lære det helt, men når du først har fått dem til, er de supereffektive. Skal prøve å beskrive så godt jeg kan: - Jeg kniper på 3 plasser og adskilt: vagina, urinrørsåpningen/klitoris og bak (endetarmsåpningen). Det høres vanskeligere ut enn det er, men det er dette som gjør disse knipeøvelsene så effektive. - Bruk litt tid på å "finne" de ulike musklene, og på å finne ut hvilke stillinger som gjør det lettest for deg å knipe riktig. Jeg ligger på rygg med bena litt knærne bøyd lett og bena i gulvet når jeg kniper vagina-musklene. Så sitter jeg på knær/legger når jeg kniper bak og bruker samme stilling men bøyer meg fremover (gjerne med panna i gulvet) når jeg kniper fremme (urinrørsåpningen/klitoris). - Knip, "kjør heis" oppover, hold mens du teller til feks 10 (eller så lenge du klarer), "kjør heis" nedover og slapp av. Gjenta 30 ganger. Gjør hele runden på alle tre muskelgruppene. - Knip hver dag, feks når du trener, foran TVn, når du legger deg el. Sørg bare for at du gjør det hver eneste dag. Etter 1-2 uker vil du kunne merke forskjell. Knipeøvelser gir bare fordeler: du får bedre sexliv (du blir mye mer følsom og får lettere orgasme og føler lettere lyst), partneren setter garantert stor pris på veltrente underlivsmuskler, knipeøvelsene gir energi og du slipper plager som inkontinens, ufrivillig promping osv. Og dette er ikke noe vi jenter skal gjøre noen uker etter fødselen, men resten av livet. Like selvfølgelig som tannpussen :)"
Gjest Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Man skal holde en knip så lenge du kan. Øv deg frem til et hold på 10 sek. Slapp deretter av i 3 sek. Gjenta så mange ganger du klarer. Tips til øvelser:. Ta underarmene dine som støtte på salongbordet. Slapp av i overkroppen og underlivet. Ha litt bøy i knærne. Dvs. du står på gulvet, men lar overkroppen slappe av vha et lavt bord. Knip! Ligg på gulvet i "fødestilling". Knip! Tenk at du skal trekke en spaghetti opp der:) Du finner sikkert mange øvelser med bilder på nettet. Målet med øvelsene er å klare å holde urinstrålen igjen når du først har begynt å tisse litt. Det er slik du følger med på fremgangen. Om du tisser og ikke klarer å holde noe igjen - da har du mye å jobbe med. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå