Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jenta mi på 7 mnd har hatt hard avføring de siste dagene og sliter en del med å få det ut. Hun har fått grøt i litt over 1 mnd, men har ikke slitt med det tidligere. Gir sviskemos både morgen og kveld. Men hvor mye kan jeg egentlig gi? Er det bedre med maltekstrakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve maltekstrakt, jeg begynte med sviskemos til min sønn, gikk så over på maltekstrakt. Men følte dette ikke fungerte så vi gikk over på laktulose etter samtale med legen.

Sønnen vår er også 7 mnd nå, snart 8 og har hatt mye ondt med avføringen.

Han får skikkelig ondt og jeg må hjelpe han til tider for å få det ut..Han presser som en mann og blir helt rød stakkars.hehe.Når han da nesten begynner å gråte skjønner jeg at jeg må ta av bleien osv.

Heldigvis hjelper det med laktulose.

Var jeg deg så ville jeg kontaktet legen/HS for å høre om dere bør gå et steg videre hvis du føler at det du gjør nå ikke har noen virkning.

Er jo skikkelig ondt for dem dette her.

Lykke til

Skrevet

Jepp,malt er bra.Min gutt er 10mnd nå.Har brukt malt hver dag.Begynner avføringen og bli hardere,så får han mer malt i.Han får malt i grøten morgen,kvelds og i melka.ca 1 tsj i hver.Må se det ann.Han bæsjer ca 2 ganger til dagen.Blid og fornøyd og promper mye.Det er bare bra,da kommer lufta ut så han ikke får magevondt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...