Totenmamma Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Venter barn 13.oktober og prøver å bli klok på hva slags vogn en skal ha. Jeg har skjønt at Simo og Emmaljunga duo eller kombi er store, gode vogner. Men hva med Teutonia kombi? Vet det er ulike merker av Teutonia, men tenker på de med 4 like store hjul... eks: FINN-kode: 14395116 Hvor god plass er det i bagen, dvs helst lengdemål i forhold til Simo og Emmaljunga? Har du Teutonia kombi; hvorfor bør jeg velge den? Eller hvorfor ikke? Kvalitet; greit å bytte ut deler/reparere? Fordeler med Teutonia i forhold til Simo/Emmaljunga? Vi bor på landet, høyt over havet og skal en trille tur går det enten oppover eller nedover.... Og om vinteren er det mye snø...
mammas lille prins Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Heisann. Jeg har en 4 år gammel kombi teutonia delta vogn med 4 hjul. Litt brede, modell 9 den gangen vi bestilte. Av navnet ditt kan jeg se at vi bor i samme område. jeg husker ikke måla på vogna mi, da den foreløpig er bortpakket, men jeg har vært veldig godt fornøyd med teutonia. litt tyngre enn andre vogner å løfte inn i bilen, men kjempestødig og ikke minst lett å trille. Nå er sønnen min født i april, men jeg hadde hardbag og synes at det var lunt og godt. når sønnen min vokste ut av bagen kjøpte jeg en liggeforlenger(Akkurat som en kalesje) og knepte på nederst på vognen så det ble som en stor bag, Og fortsatt like lunt og godt. jeg har kun hatt en vogn til sønnen min, og kommer til å bruke denne ved neste baby og:) jeg jobber i bhg, og har vært borti masse forskjellige vogner... Emmaljunga er ei fin og god vogn, lett, men du kan ikke legge ned ryggen helt på den. Det er et minus. Simo synes jeg blir raskere blir løsere i understellet, sånn at barna ligger mere bakover, og at det liksom blir for mye fjøring... hvis du skjønner. Man må liksom stramme den opp med en tråd i noen tilfeller. Men vi er alle forskjellige, og alle vogner er bra på hver sin måte:)Simo har pluss for stor bag. teutonia sin er litt mindre. uansett ønsker jeg deg lykke til med vognvalget.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Jeg syns Teutonia er kjempe bra. Når bagen blir for liten kan du ta i bruk liggeforlenger. Vognene er gode og lune og har mange fine finesser.
Minnie Mom Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Ville absolutt ha gått for Teutonia. Hvis du vil ha mykbak er Mistral et veldig godt valg. Bagen kan gjøres om og brukes som pose seinere, evt når babyen vil opp og sitte litt, mens mor fremdeles vil ha den lune bagen. Hvis du vil ha hardbag ville jeg ha gått for Prestige med Fashionbag. Den er lekker... ) Begge vognene har vendbart styre. Ville ha valgt Fashionkalesje på sportsvogna. Har Timmy-vogna i Fashion, og den er veldig fin! Prestige kan du bruke som understell til bilstol hvis du ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Jeg bor også en plass med bakker og mye snø til tider og har valgt en Mistral, den orginale med 4 store hjul med luft som grovt mønster. Har kjøpt Vario Plus baggen som er en harde bag som er høy, lun og god. Har desemberbarn. Har også fått bagforlenger på kjøpet jeg også, og den kommer nok til å bli brukt masse.. godt for de å legge seg ned og ha det lunt når de skal sove i sportsdelen også. Til Mistralen kan du ikke bruke den fashionbagen da sportsdelen ikke kan tast av. Det eneste minuset jeg har merket er at liggeflaten på teutoniavognen er mye lavere enn på simo vognene. Har ingen erfaring med Emmaljunga.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Skyter inn at liggeflaten er høyere på Prestige og Mistral S :-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Teutonia kombi vil si at du setter en mykbag eller hardbag inn i sittedelen. Med 4 like store hjul er det vel i praksis mistral og prestige som er aktuelle. Vil si at de egner seg om vinteren:) Er også med et stormtrekk du kan sette på utenpå bagen, blir ennå litt lunere. Hadde mykbagen, og skiftet ut den da ungen var 6mnd. Har vårbarn da, så han var for stor i november til å ligge i skinnpose oppi bagen;) Jeg oppfatter teutonia som et kvalitetsmerke. Jeg har teutonia fun (to små hjul foran), og jeg har alltid fått god service hvis det har vært noe galt. Greit å få nye deler eller reparert noe. De små hjulene egnet seg ikke så godt hos oss på vinteren, mye snø, og jeg triller mye. Kjøpte derfor også emmaljunga city cross. Den har jeg vært veldig fornøyd med, lun og god og solid men en lettere utgave av de store, tunge vognene. Du over her som sa at emmaljunga ikke kan legges helt ned, det gjelder for scooter (og cangaroo ev også city jet), regner med det er den du mener siden du kaller emmaljunga lett.... De vanlige vognene er det full liggestilling i. Også for emmaljunga har det gått greit å få reparasjon. City crossen har forholdsvis lav handlekurv under, er det mye snø kan kurven "ta nedi". Jeg har likt godt at myggnettet er integrert, da er det alltid med;) På teutonia kan det hvertfall på noen av modellene være vanskelig å komme til handlekurven hvis sittedelen er i liggestilling.
mammas lille prins Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Vet ikke helt hvilke emmaljunga vogner det er , har vært borti flere typer, og de er sammenlignet med teutonia vogna mi lette:) jeg har aldri hatt behov for service, og er kjempeglad for det. og handlekurven er lett tilgjengelig i alle stillinger på sittedelen:) uansett, det er masse fine vogner, og man må bare prøve å finne noe som passer seg:) Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Har teutonia mistral med softbag og er kjempefornøyd! Har lufthjul og de er gode å trille med både på snø og ellers. Kan absolutt anbefale vogna. Lun og god.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Jeg har hatt ganske mange vogner, Brio, Bugaboo, OTH og Teutonia. Må si at blant disse er det Teutonia som er den mest "barnevennlige" og absolutt best på vinteren, vel og merke med lufthjul, jeg likte ikke så godt luftkanalhjul på vinterføre. Teutonia har veldig smarte løsniger med liggeforlengeren, kalesjen med myggnetting, høy klaff som hjelper mot vind på bagene etc etc. Syns Teutonia er blant de vognene som egner seg absolutt best for norske forhold. Nå er min Mistral byttet ut med OTH for lillegutt har blitt stor, men skulle jeg hatt en baby til ville jeg gått for Teutonia igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå