Gå til innhold

Lilleprinsen min har herpes i munnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkar liten... Han har vært såååå mye syk etter vi begynte i bhg i april. Halsbetennelse, ørebetennelse, 4. barnesykdom, feber, feber, feber. Så dro vi på ferie og endelig ble han frisk og fin. 3. Dagen etter ferien ble han stukket av veps inn i munnen og så fikk han herpes...

Skal det ingen ende ta?

Han har jo så vondt i munnen sin stakkar. Han styrer fælt med jeksler og med denne herpesen har han veldig hovent tannkjøtt, blør masse når han spiser og pusser tanna og har masse blemmer inn i munnen.

Tok han til tannlegen i dag for å sjekke for jeg ble så bekymra når tannkjøttet var så irritert... Det var da vi fant ut at det er herpes. Han hadde feber på lørdag pga det....

Så nå håper jeg at han drar seg til hektene igjen og blir bra snart. Det har vært mye for en liten kropp de siste 4 mnd....

Bare et lite hjertesukk fra en litt bekymra og sliten mor.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stakkar liten gutt:( heldigvis pleier vel det første herpesutbruddet være verst sier de. men han kan jo risikere å får det jevnlig videre. men noen slipper heldigvis unna med få utbrudd! får håpe det går fort og greit over!!

Skrevet

Ja tannlegen sa at det første var verst. Håper bare han har rett i at det er på retur nå. Blemmene kom jo i dag....'

Men nå er det nok syke barn for en stund altså, så håper han holder seg frisk fremover:)

Skrevet

Stakars liten, har selv herpes simplex (som det så fint heter når det er i munnen).

Å kan berolige deg med at det første utbruddet er verst. Jeg fikk det etter å ha blitt solbrent på leppa mens jeg var i syden. Da jeg kom hjem fikk jeg høy feber og masse små hvite blemmer inni munnen, pluss 6 store sår på leppene. Kunne bare drikke med sugerør og spiste kun smørgrøt i ei uke. Nå får jeg mindre utbrudd ca. 3ganger i året, enten en liten hvit blemme inni munnen, eller ett munnsår på leppa.

Håper lille gutten din har det bra tiltross for vondtene sine :D

Stor godbedrings klem fra meg

Skrevet

Uffa det hørtes ikke noe særlig ut Sistah! Men godt å høre at det første utbruddet er verst!

Han har sovet mye bedre i natt og det ser ut til at tannlegen hadde rett i at det er på retur:)

Men må si at jeg synes virkelig synd på lilleprinsen min...... Men nå går det mot bedre tider:)

Takk for klem!

Skrevet

Heisann Maddemor.

Uff, stakkars liten. Han har det nok ikke godt nei...

Jeg har selv vørt gjennom en forferdelig helg, med lillegutten min.

Jeg trodde også at han hadde fått munnsår, for plutselig så jeg at han hadde blemmer på tunga, leppa og inne i kjaken. Han hadde også feber på kveldene.

Vi reiste til legev. med han, for jeg syntes det var litt merkelig å skulle få feber av munnsår..... Og der fikk vi bekreftet hat han hadde fått et virus; hånd- fot- og munnsyken.

Det er ikke noe sånt gutten din også har da? For det er vel ikke vanlig å få feber av munnsår....?

Skrevet

Hei Heira!

Jeg har aldri hørt om hond- fot og munnsyken engang jeg. Nå var jeg hos tannlegen og ikke lege for å sjekke munnen hans, men han mente i alle fall det var Herpes. Han mente det ikke var uvanlig med feber i 1 dag når man får dette første gang.... Men jeg kan ikke noe om dette jeg altså.

Nå skal det også sies at prinsen min hadde feber 1 dag og så gikk det over igjen. Hvordan var det med din gutt da?

Har han bare utbrudd i munnen eller er det andre steder på kroppen også?

Skrevet

Hei igjen Maddemor :o)

Nå er endelig gutten min blitt seg selv igjen. Og godt er det, for forrige helg var et mareritt...

Feberen er borte, og han har så smått begynt å spise igjen. Og i går spiste han noen saltstenger også, så da er det nok ikke noen sår igjen i munnen.

Han fikk også utslett/blemmer på rompa, og de kan en så vidt se litt til ennå.

Ellers er han løs i magen, men det ser ikke ut til å plage han. Bare at han blir fort rød på baken da.

Gutten min har nok fått smittet en annen gutt, som naboen har passa på, for han hadde også ei blemme i munnen her om dagen + at han hadde en blemme på den ene hånda....

Ja ja, det er jo ikke så lett å unngå smitte heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...