Gå til innhold

HIV-test i 2. svangerskap?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg testet meg for HIV for litt over ett år siden, da jeg var gravid for første gang. Dette var jo frivillig (!), men jeg syntes bare det var rett og rimelig å få det gjort. Heldigvis var den negativ.

Nå er jeg gravid igjen. Iløpet av det året som har gått, har jeg hatt sex med 1 mann (kjæresten min, som er far til begge), og jeg har ikke fått blodoverføring eller vært borti noen "suspekte" nåler. Så jeg vet med 99,9% sikkerhet at jeg ikke har blitt smittet (jeg stoler på kjæresten min og vet at han ikke har vært utro :)

Jeg har altså bestemt meg for å ikke teste meg denne gangen, fordi jeg vet at jeg kommer til å bli nervevrak i ventetiden, selv om jeg VET at jeg ikke har HIV. Er det noen andre med to tette svangerskap som tenker på samme måten?

Fortsetter under...

Hvorfor er du redd for svaret på testen når du vet at du ikke kan være smittet?? Da er det vel ingenting å være redd for vel....Jeg har testet meg hver gang, er gravid for 4. gang nå. Det er jo helt frivillig, så du trenger jo ikke hvis det er et problem for deg. Men hvis det du skriver er sant, kan du umulig ha blitt smittet siden sist test. Så da er det vel ingenting å være engstelig for :)

Hjernen min fungerer ikke sånn... Om sant skal sies, så er jeg litt av en hypokonder. Og jeg vet at hvis jeg tester meg, så kommer jeg til å frykte svaret uansett om jeg egentlig vet dypt inni sjela at jeg ikke har HIV.

Jeg har jo ikke bestemt meg helt, men jeg regner med at jeg ikke skal gjøre det. Samtidig er det jo bra å teste seg med jevne mellomrom uansett... Men ett år imellom??

Hei!

Måtte bare svare på dette. Jeg kjenner følelsene dine. Jeg hadde det akkurat slik med førstemann. Gikk rundt og var livredd for at jeg var hivsmittet, til tross for at jeg hadde vært sammen med mannen min i mange år. Det er slik du skriver, hjernen er ikke alltid rasjonell.

Lykke til:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...