Gå til innhold

Bruker dere dampsterilisator?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå kjøpt meg Avent sin elektrisk pumpe, og tenker å begynne å pumpe litt, slik at andre etter hvert kan passe lillesnuppa noen timer uten at jeg trenger å bekymre meg for melk. MEN; det virker å være veldig nøye med vask og sterilisering... Noen som har erfaringer med dampsterilisator? Vurderer å skaffe meg en sånn, virker enkelt og greitt liksom..

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har kjøpt en dampsterilisator.. De første par ukene drev jeg og kokte flaskene og pumpa og det var mye jobb.. Ble tilslutt lei og kjøpte tilslutt en mikrobølgeovns sterilisator og den er genial!!!!!! Bare å vaske alt i såpevann, putte det i sterilisatoren, helle på vann og inn i mikrobølgeovnen i 4 min... Ingen gryte som kan koke over eller koke seg tørr - MYE tryggere når man har en liten som plutselig krever oppmerksomhet.. Koster jo ikke så mye heller - betalte 300 kr ca på barnas hus for avent sterilisator som tar opptil 6 flasker! Anbefales på det sterkeste - ihvertfall om man bruker flaske ofte og pumper seg ofte..

Skrevet

Jeg har en Avent sterilisator som står på benken. Den tar en del plass, men har vært gull verdt for meg. Jeg brukte den veldig mye med førstemann da han tidlig sov natten gjennom og hadde da for mye melk om morgenen. Så for å få sterilisert pumpe og flasker, så var det veldig greit med en slik en. Jeg kokte også i begynnelsen, men det ble så mye pes. Nå tar jeg bare og vasker i oppvaskemaskin og deretter i sterilisatoren. Den bruker ca 10 min, må så "stå" i 3 min, og så er de klare. Flaskene m.m. kan så stå i opptil 3 timer i sterilisatoren hvis man ikke rører på lokket.

Jeg bruker den nå til nr to, men her er det ikke så mye vits i å pumpe og gi på flaske da hun ikke er veldig glad i mm på flaske. :( Men bruker den innimellom for å sterilisere pumpe (når jeg har for mye melk) og når vi "forsøker" å gi på flaske...

Kan i hvertfall anbefale en slik sterilisator når du vet at du kommer til å ha behov for å pumpe og gi en del på flaske de neste månedene.

Skrevet

Jeg har en sånn som hun over her har og kan anbefale den:) brukte den masse til storesnupp da hun fikk mme og bruker den nå til lillesnupp når jg har brukt flasker visst jg ik har vært hjemme osv

Skrevet

Har også dampsterilisator, er veldig fornøyd med den. Kan få plass til ganske mye oppi der (pumputstyr etc) Tar jo litt plass på benken, men det er det verdt. Koster rundt 800 kroner. Jeg vasker flaskene først i varmt zalovann, skyller og putter de oppi sterilisatoren, så setter jeg alt til tørk på benken etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...