Sunniva78 har to små Skrevet 13. august 2008 #1 Skrevet 13. august 2008 Andre venninner baker, leser- you name it, mens de små sover. Her i gården er det 30 min dupper, så jeg rekker knapt tenke meg om før han er våken. NOEN ganger kan han slå til å sove 1-2 timer, men det er jammen meg ikke ofte. Han er 6 mnd, og sover 3 slike dupper om dagen. Natta er fin. Noen som har tips? Før kunne jeg rugge på vogna når han holdt på å våkne, det hjelper ikke lengre. Våkner også selv om vi er ute og triller.... Bør jeg drøye 1.duppen? Han blir trøtt ca 2-2 1/2 time etter at vi har stått opp...
kitty08 Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Samme her. Det går i 40 mins dupper og kanskje en som er litt lenger (1,5 time om jeg er heldig), i tillegg varierer det hvilkenav de tre lurene som er lengst, så ingen forutsigbarhet (skullegjerne slengt meg nedpå jeg også, men når jeg ikke vet om det bare er en 40 min på gang orker jeg ikke). Har ingen tips ... har forsøkt å løse koden selv (ulike sovested, ulike timer våken før osv osv), det eneste jeg vet er at i bilsetet eller vogna blir det kun 40 min, men av og til lenger i senga eller reisesenga ;-)
Davids mamma Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Høres kjent ut gitt! Han sov veldig fint på dagen de to første månedene sånn sirka, de siste to har vi fått orden på natten - og på dagen er det dupper på 30-40 min, og full rulle. Kan vel ikke få i både pose og sekk? Trilletur er helt uaktuelt, bare masse grining. Hvis han sovner inne og jeg legger han i bagen for å ta han ut på tur, er det garantert han våkner innen 10 min.
aya75 Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Samme her. Hun har vært sånn heletiden. Hun er nå 7,5mnd og synes bare det blir kortere og kortere. Her kan hun sovne lengre om hun ligger i vogna og jeg triller heletiden.(helst går fort....puh!..) Kan bli litt slitsomt hvis man er litt sliten en dag...selvom det er fint m litt trim da;) Men som regel 30-45min.Jeg er en person som sover lite selv...så tror bare det er sånn for noen...ligger nok i genene:) Jeg har hvertfall ingen tips:P
Sommerfugl78 Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Hehe...sånn er det visst bare, her også. Han sov to timer i vogna når jeg var ute og trillet til han var ca 7 mnd. Etter det har det vært tre halvtimes-lurer om dagen. Gutten min er straks året nå. Så nytter ikke å tro at jeg skal få gjort noe mens han sover, nei
trippeltopp Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Min også var sånn lenge...rakk akkurat å lage lunsj, og så våknet han. Men etterhvert begynte jeg å bare gi han vann og smokken når han våknet, og gå fra han igjen - og tro det eller ei; han sovnet i løpet av kort tid. Etterhvert sluttet han å våkne, og nå sover han én god tretimersøkt på formiddagen. Er verdt et forsøk!
Sunniva78 har to små Skrevet 13. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2008 Har prøvd å gi smokken ja, men det hjelper ikke. Han ligger og prater en stund, til slutt blir det sutring. Hvis han våkner veldig tidlig en dag, så kan han sove lengre på første duppen. Men som regel våkner han uthvilt ca 07.30, og da virker det ikke som om han har behov for lang dupp. Jaja, kanskje det går seg til når han går over fra 3 til 2 dupper..?
trippeltopp Skrevet 13. august 2008 #9 Skrevet 13. august 2008 Han er snart sju måneder nå. Han begynte å sove ca tre timer, da han var rundt tre mnd.
Sunniva78 har to små Skrevet 13. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. august 2008 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!! Nå har mini siste duppen sin for dagen. Hadde sovet 15 minutter da en hund begynner å bjeffe som bare det utenfor. Hvem våkner? Joda... Grrrrrrr!!!
aya75 Skrevet 13. august 2008 #11 Skrevet 13. august 2008 hehehe skjønner akkurat hvordan det er ja. Her er det isbilen som alltid kommer når snuppa har sovna...utrolig irriterende ja..
kitty08 Skrevet 13. august 2008 #12 Skrevet 13. august 2008 Åååååååååååh. Den mest irriterende episoden vi har hatt var på et fly, da snuppa fullstedig overtrøtt endelig sovnet på fanget vårt. Og så etter 5 min skal mannen innerst opp på do!!!! Jeg hadde SÅ lyst til å si "SETT DEG NED FOR HEL##@@, OG KNIP IGJEN! DATTEREN MIN SKAL SOVE" men det ble bare en 5min dupp, og vi hadde bare 20 timer igjen av reisen ... god start :-)
endelig mamma t 2 :) Skrevet 13. august 2008 #13 Skrevet 13. august 2008 Prøv å kutt ut den ene duppen, kanskje han sover lengre på en av duppene sine da. Ellers kan du jo prøve å sove sammen med ham noen ganger...? Mange pleier å sove lengre da. Hvis han sover lange dupper sammen med deg, kanskje han klarer det på egen hånd også. Hvis du "tør" å prøve på det da, kan jo hende han venner seg til å sove sammen med deg, og ikke vil alene lenger..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå