Gå til innhold

Når kan man gi grøt osv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har begynt med tynn grøt før den lille var fire mnd??

Når kan man eventuelt begynne med det??

Vet dem anbefaler å vente til 4mnd. Men tror ikke velsa blir skikkelig mett på melk lengre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer veldig ann på om du fullammer.....da vil de helst at du skal vente i det lengste helst til seks mnd. Jeg begynnte når han var tre og en halv mnd med å erstatte en skje mme med en skje grøt også økte jeg etter hvert....det er vankelig å gi mer en 50/50 men de har smukker for såpass tykk væske til nuk, avent og Dr.Brown flakene er er det Brio eller babyutstyrsbutikke som fører det. Min fikk bare mm til han var 3 mnd, da hadde jeg ikke mer....

Skrevet

Vi ga lillemor smaksprøver da hun var 4,5 mnd. Hun satt da og gapte som en fugleunge når vi voksne spiste så jeg tenkte kanskje hun begynner å blir klar for det. Prøvde med mais og risgrøt fra Nestle med de fikk hun veldig vondt i magen av. Så vi kjøpte en 4 mnd grøt i Sverige som gikk bra. Men hun fikk veldig lite grøt før hun var 5,5 mnd. Da begynte vi med 6 mnd grøt fra Nestle og da tålte magen det.

Det fins jo velling som du kan prøve med først dersom hun ikke blir mett av melk. Vet ikke om du gir bare morsmelk, men gjør du det ville jeg vel først ha prøvd å gi litt mme som tillegg før jeg begynte med grøt.

Skrevet

Begynnte med Ris eller Mais grøt for 4 mnd, her gikk begge ned på høykant, men hørt om noen som ikke liker mais....ris er mest nøytral.

Skrevet

Har ikke ammet noe i det hele tatt, hun ville ikke ha bryste. så hun har fått morsmelk erstattning. Jeg pumpet det jeg hadde, men mistet fort melken.

Vet du hvor man får tak i slik velling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...