Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Tenkte kanskje dere her inne visste litt om det, finner så lite på nettet om det... Kan man være det bare for venner eller kan man bli det gjennom staten?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Jeg er ikke så sikker på om slikt er lov i Norge jeg... verken for venner eller ukjente.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 ikke tillatt???? serøst? hvordan får man til "å lage" barn om man ikke kan det selv da? jøsses.... og homofile? de kan da få barn med surrogat? jeg føler jeg ikke har lyst på flere egne barn, men trives som gravid og har lyst å hjelpe andre. Trodde det gikk an å registrere seg for slikt jeg...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Ikke tillatt. Homofile menn som ikke vil ha barn sammen med en kvinnelig bekjent e.l, drar vanligvis til USA og benytter seg av surrogatmor der. En del amerikanske stater har et regelverk som gjør at begge mennene i dette paret da føres på fødselsattesten som far (men dette godtar ikke norske myndigheter, og tvinger fedrene til å ta en DNA-test dersom det er mulig at begge er far, for så å forlange at den som ikke er biologisk far må søke stebarnsadopsjon). Det er også mulig å benytte surrogatmor i f.eks Finland, men dette er pga det finske regelverket mest aktuelt for heterofile som har en frivillig slektning til å bære frem barnet.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Nei, det er ikke lov i Norge - men mange mange som reiser til USA feks. Og JA slike som deg trengs her i landet også, så fantastisk tanke du har. Tenk hvor mye glede du kan gi andre mennesker - takk for at det finnes slike som deg! Alt det praktiske skjer i USA. Så paret/personen som skal ha barnet ordner slik at alt det praktiske skjer i USA dvs. alle papirene, donasjon av egg (ikke lov i Norge), ins av befuktet egg hos surrugatmor. og så fødsel. Men det er veldig mange homofile menn som også ønsker barn, men problemet er at du må bruke dine egne egg om du ikke reiser til utlandet. - kjempe dumt at det er så gammeldags i Norge, jeg hadde gjerne hjulpet med å donere egg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå