Gå til innhold

Noen som kan gi meg en logisk forklaring på terminen min??

Anbefalte innlegg

Min første dag i siste mens var 25. januar, og jeg hadde eggløsning 8.februar.

Ut fra dette finner jeg da, (ved hjelp av termin kalkulatorer o.l.) at min termin skal være 31.oktober og at jeg nå er kommet til uke 28+4.

På ultralyd fikk jeg bekreftet at barnets alder er 28+4, men likevel velger de å sette min termin til 3. november (noe som jo vil tilsvare at jeg er 28+1).

Det kan kanskje virke veldig firkantet siden det kun er 3 dager forskjell det er snakk om, men for meg som er student betyr det desse dagene mye.

Har prøvd å spørre jordmor og lege om temaet, men får bare beskjed om at de ikke skjønner hva jeg mener (i en sånn tone at jeg føler mej skikkelig dum!)

Er det jeg som har gått glipp av noe veldig vesentlig??

Fortsetter under...

ul termin regnes jo ut fra div mål hos fosteret. men uansett tre dager? har ikke så mye å si fra eller til når du er student heller vel. sjansen for å føde på termindagen er jo også ganske liten..

Jeg fikk ved tre anledninger høre at jeg var kommet like langt, men terminen varierte med 3 dager, skjønne det den som kan.

I tillegg visste jeg at jeg var gravid 15. feb. Men i følge terminen var siste mens 23. feb. Skjønner ikke helt hvordan det går an heller jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...