Gå til innhold

har du strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor vanlig det er å få strekkmerker under svangerskap?

Jeg har mange, hele meg e et stort strekkmerk., rakna overalt, puppene, magen, rompa, lårene, tilogmed neffor knærne. :((( (Er 20 år, tynn.)

-Men jeg kjenner ingen med strekkmerker. Er det tabu å prate om strekkmerker, eller er det faktisk bare meg..? :) Å noen få som har det.

Og er det noen som ha hatt strekkmerker som har forsvunnet? Blitt nesten helt usynelig? :) (håper og drømmer)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA!!!;(... har de, fikk de helt på slutten på magen, rumpa, hoftene og litt på låra;-(... jeg er 24 år og alltid vært veldig tynn...

Jeg har en venninde som har en datter på 3år hun er den eneste nesten jeg kjenner med strekkmerker... trur det er litt tabu ja, men jeg kan helt ærlig si at jeg IKKE har sett en person på stranda i år med strekkmerker.. å mange har små barn...

Mine strekkmerker er like mye her;-(.. snuppa er 15 mnd og venninda mi med datter på 3 år ja de er der å...

de blir aldig borte eller usynlige:( uansett hva folk sier ,min bestemor har masse på magen og er snart 80 år... så de her om dagen for 1 gang ble litt forfær egentlig...

jeg synes mine er grusom uansett hva noen sier og vil ha de bort.. derfor skal jeg om ikke så lenge prøve kjemisk pelling, synes det er verdt et forsøk:-)...

men du er ikke alene;)))

Skrevet

Sitter også igjen med masse på magen og bittelitt på lår og puppper.. Hadde jeg bare sluppet de på magen så hadde jeg vært fornøyd. Kjenner til noen som har hatt strekkmerker og noen som fortsatt har litt. Vet faktisk om noen de har gått omtrent helt bort på, så får bare håpe på flaks. Om de blir der, skal jeg få tatt de bort med laser eller lignende om det går ann.

Skrevet

Du er ikke alene.....

For å være helt ærlig er dette blitt skikkelig sårt for meg, før var jeg så stolt av kroppen min men etter en stor gravid tvillingmage er magen min fullstendig ødelagt av strekkmerker.

Det er ikke snakk om små tynne hvite merker som forsvinner etterhvert, det er snakk om røde riller i huden, helt grusomt.

Har nå gått snart 14 mnd siden fødselen og selv om kroppen er tilbake ser strekkmerkene akkurat like grusomme ut nå, dessverre. Nekter bikini på stranda, kun badedrakt (med sexy rygg da selvfølgelig hehe).

Uansett forferdelig deprimerende.

Jeg vil også fortelle til alle dere som vurderer dyre behandlinger at tenk dere om!! INGENTING fjerner dype strekkmerker. Blir bedre av sol/solarium, men det er det eneste.

Jeg var i juni hos en hudprofessor, han sa at jeg ikke måtte gi pengene mine til fancye leger som frister med laser, kremer, peiling, urter og gud vet hva. Hadde det vært en kur ville jo ikke alle med strekkmerker vært så deprimerte....da ville alle bare visst hvordan man kunne bli kvitt dem!!

Jeg fikk i tillegg et resept fra han på A-syre krem som et slags eksperiment, men null effekt.

Sorry at jeg kommer med sånne triste fakta, men synd hvis dere som meg er studenter eller no og ikke har råd til å sløse penger:)

Skrevet

du er nok ikke den eneste nei. har en del nederst på magen, på sidene på magen, låra, rompa, litt nedenfor knærne og puppa.. off syns det er så stygt, nå er det bare snart 3 mnd siden jeg fødte da, og alle merkene kom 2 uker før fødsel, irriterende. off, jeg som hadde tent å prøve laser, men det ser dårlig ut ja. vi får vel bare leve med dem...blææ

Skrevet

Jeg har ikke fått strekkmerker ( har 2 tette barn) men har en venninne som skal fjerne sine strekkmerker med laser, hun sier at det er en bra metode...Jeg tror faktisk at det finnes metoder... Har noen sett tv stjerner som har strekkmerker? Tviler på at ingen av dem fikk noe etter fødsel...

Skrevet

Jeg har mange strekkmerker og skjems ikke. Ettersom tiden går blir de bleke og noen av dem synker inn i huden, omtrent som små tegninger i huden. Synes det er fint, jeg.

Skrevet

Jeg må bare spørre.. Du syns det er fint å ha trekkmerker? Bra for deg, da slipper du å irritere deg over dem :)

Skrevet

Jadda.. Gikk fire dager over tiden, og på de fire dagene rakk magen min å forvandle seg til et verdenskart! Det verste er at de synes myye bedre nå som magen har trukket seg litt sammen! De blir jo lilla! Trekker jeg ut magen blir de lyserøde og nesten usynlige..

Skrevet

Hei. Jeg har også strekkmerker. Kjedelig! Fikk de fra uke 28. Utover i svangerskapet kunne jeg kjenne hvordan det sprakk på en måte:( Jeg skal begynne på kjemisk peeling behandling når jeg er ferdig å amme. Har sett utrolige resultater med det, men det er jo ikke sikkert det fungerer på alle. Tenkte egentlig jeg skulle vente til jeg hadde fått alle ungene jeg ville ha, men det fungerer vist best på "ferske" merker..

Må si at det var ingen som så meg i bikini i sommer......

Skrevet

Jeg skrev tidligere at jeg ikke fikk strekkmerker. Nå, 3 måneder etter fødselen kom plutselig 2 stykk på lårene!!! De kom når jeg begynte å bli slankere....Noe så dumt!

Skrevet

Jeg fikk masse strekkmerker med nr 1. Lilla, tykke og lange strekkmerker på hele magen. Dattera mi er nå 2,5 og jeg har akkurat fått nr 2. Fikk nesten ikke strekkmerker denne gangen. Men de jeg har fra før av har bleknet en god del. Syns de faktisk ser bedre ut etter denne graviditeten enn de gjorde før. Jeg tror at om jeg bare får trent magen min en del, så musklene fyller litt mer ut huden på magen, så vil de nesten ikke synes lenger. Det hadde jeg aldri trodd etter nr 1, det så ut som magen min hadde eksplodert!

• 3 uker senere...
Skrevet

hei!

Jeg fikk også strekkmerker på magen på slutten av svangerskapet. Har irritert meg grønn over disse. Men nå er de nesten borte etter at jeg kjøpte en krem på apoteket som heter "Stretch mark correcting cream", den var ikke dyr. Kosta 39kr og jeg har bare brukt den i 3-4 dager, og merkene er nesten borte!!!!!!!!!!!

Veit ikke om den hjelper for alle, men den hjelper for meg!

her er kremen

https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/view.html?p=517962&c=5090&g=false&ref=search

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...