Gå til innhold

dere som har vært på ks-samtale...

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått time hos Embla-teamet på a-hus etter søknad om ks fra min lege.Jeg er satt på på en time på 75 min!!!!Noen som har vært borte i liknende?Er det all infoen rundt inngrepet jeg skal få?Gruer meg..er så redd de skal formane frem vaginal forløsning...Hva tror dere?Erfaringer?Leser her inne som kommende mammaer som er i samtale på 5 min om ks...

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har vært på samtaler hos embla teamet på ahus. De setter opp lange samtaler for de ønsker å ha god tid, snakke mye, bli litt kjent med deg. Mine samtaler varte i ca 1 time hver gang. Da du kommer til første time ønsker jordmoren at du skal fortelle hva du gruer deg for, hvorfor du vil ha ks, osv. Nå vet jeg ikke grunnen for ditt ønske om ks, men de pleier ikke være vanskelige å ha med å gjøre på ahus. De kommer nok ikke til å tvinge deg til vag. fødsel, men jordmoren vil ha deg på samtaler så dere kan prate om ks OG vag fødsel slik at du kan gjøre et reelt valg da termin nærmer seg. De er plikta til å informere om begge deler.

Jeg har bare positive ting å si om embla teamet. Jeg ble møtt av verdens hyggligste jordmor med all verdens tid, empati og omsorg. Jeg fikk også innvilget ks på første møte, men gikk til samtaler igjenom hele svangerskapet slik at jeg fikk den informasjonen jeg trengte. Valgte til slutt ks og er veldig fornøyd med det!!

Send meg gjerne en pm hvis du lurer på noe.

Lykke til!! Er virkelig ikke noe å grue seg for!! Tro meg!!! prøv ihvertfall.. ;-)

Hei bie&bababylove:-)

Tusen takk for beroligende og hyggelig svar.Det var godt å høre.Når tok du ks?Grunnen til at jeg ønsker det denne gangen er pga ruptur grad 3c jeg fikk ved forrige fødsel.Kun 2 år siden.Orker ikke gå igjennom det en gang til hvis jeg kan unngå det!!derfor er jeg litt stresset på det og vil så gjerne snart ha en dato.Har termin ca 20 okt...Er du fra Lørenskog eller?

Jeg tok ks i juni 07. Du har jo en god grunn for å ønske deg ks så jeg tror du får det! Ikkenoe problem.... De tvinger deg ikke til å gjennomgå en vaginalfødsel hvis du ikke vil. Når du først har fått time hos emblateamet snakker man jo fødselsangst og da pleier de å være greie å ha med å gjøre. Jeg er ikke fra lørenskog, er fra kløfta! :-) 20 okt ja... da setter de nok datoen 13-14 dager før termin. Var visst det som er vanlig. Bare vær ærlig og åpen på møtet. Ikke legg skjul på det du føler. Fortell det akkurat som det er og vær tydelig og klar på hva du vil og hva som er best for deg!! Les og ha kunnskapen om planlagt ks i orden slik at jordmor skjønner at DETTE er en veloverveid avgjørelse som du/dere har tatt. Ta gjerne med deg samboer eller en venn/familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...