Gå til innhold

Skal lage ett måltid gubben seint glemmer til helga.... Biff med tilbehør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til tilbehør han seint glemmer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg liker å skjære opp sjampingjonger og løk..steke det og tilsette diverse krydder. Kan også blande i litt fløte:) namnamnam...nå ble jeg sulten....

Skrevet

No skal eg ramsa opp mitt favorittilbehør som eg pleier å veksle mellom:

Poteter: fløtegratinerte, hasselback, potetbåtar eller bakte

Saus: peppersaus, skysaus eller rødvinsaus, eller berre kvitløksmør

Grønnsaker: Spøstek sopp, maiskolbar, tomatar fylt med fetaost og kvitløk, eller med pesto (gratinert i ovnen), soppstuing, diverse grilla grønnsaker som t.d squash, gresk salat med masse fetaost

Skrevet

biff bearne gratinert potetmos ...yammi...

Skrevet

Og tzatsiki. Passar til det meste syns eg:) (som saus sjølvsagt)

Skrevet

"Bake" champignon i stekeovnen; sette dem med toppen ned, ta ut "foten" og fylle med kryddersmør - åååh, nam! Forutsetter jo at man liker sopp, da, selv om smøret smaker mest.

Skrevet

Champignon stekt i MASSE smør, det blir supergodt! Og mannfolka bryr seg jo ikke alltid om kaloriene;) Fløtegratinerte poteter....

Skrevet

Vel, mye gode forslag her inne, men de er jo litt for "standard" til å bli spennende da!

Prøv heller denne: Biff Ala Romagniola - Biff med fløte og hvitvinssaus

Stek biffene ferdig på en side, snu dem, og legg på spekeskinke og ost. Når osten er nesten smeltet, slår du over hvitvin som du koker ut i 2-3 min, deretter litt (1 dl kanskje) fløte. Må krydres underveis selvsagt, gjerne med urtesalt og pepper, eventuelt kan du ha 3-4 hele hvitløksfedd i smøret du skal steke i.

Apropos smør: smør er et MUST når du steker denne type biff - glem slankhysteriet for en gangs skyld...

Serveres med babygulerøtter, brokkoli og ovnstekte potetbåter.

Denne er så annerledes og god, at han GARANTERT aldri glemmer den!

Er bare et minus da: du må nok regne med å lage denne retten OFTE fremover...

Lykke til!

Skrevet

mmm mye godt her, men den siste frista veldig.. Hihi....

Slankehysteri er det ikke her i huset.. Har aldri vært på en slankekur i mitt liv...

Takk for tips alle sammen....

Skrevet

Mmmm... hvis vi først er over på litt annerledes biffretter - så er det utrolig godt å servere biff gratinert i parmesan, hvis dere liker parmesan da. Med grønn peppersaus til.

Skrevet

Hehe ingen av oss liker parmesan.. Vi er mozarella mennesker.. hehe.. men kan sikkert brukes det å:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...