Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen som har det samme problemet? Har uønsket hårvekst på overleppa, altså en liten bart. Veldig veldig sjenerende!!!! Ble litt mobba for det når jeg gikk på barneskolen, så jeg begynte å bleke den med hydrogenperoksid. Det funka vel, men barten var jo fortsatt der.... Nå de siste årene har jeg fjerna den med kaldvoks. Vondt, men det funker. Har også nappa litt med pinsett. MEN, ulempen med dette er at det blir så mye nupper og kviser av dette. Nå er det skikkelig ille! Har en bart av kviser....... Hjelp meg, kjære dere!!!! Finnes det noe som hjelper, og som ikke etterlater kviser? Har lett litt rund omkring på nettet, og har funnet "Hårstopp", men det er delte meninger om den faktisk fungerer eller ikke. Har, såvidt jeg har lest og forstått, INGEN dokumentert virkning!!! Noen..........???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville kosta på meg permanent fjerning jeg...med laser eller noe. Området er jo ikke stort, så tror ikke summen til sist blir å alt for voldsom.

Skrevet

Har jo tenkt på det, men da er jo nødt til å la barten gro vilt og uhemmet i endel uker, samtidig som at en ikke skal ha sol på det området som skal til pers..... Huff, noen som har erfaring med permanent hårfjerning da? Synes det er underlig at det ikke finnes noen ting av kremer ol som fjerner hår permanent, så utbredt som problemet egentlig er!!!

Skrevet

Vet bare at min mor fikk fjerna sin bart i fjor høst, og har hatt ett helt annet liv etterpå. Hun måtte ikke gro barten vilt og uhemmet først altså, men kunne ikke være helt nybarbert heller. Bedre med to dager bart og år helt uten enn år med en overleppe full av problem mener jeg da. Trengte ingen forhåndsregler mot vanlig sol, men så gjorde hun det ikke på sommeren heller da. Er vel en viss forskjell på vanlig dagslys og å ligge å sole seg sikkert:)

Håper noen vet mer enn meg og kan gi deg bedre svar:)

Skrevet

Hei, jeg har proevd laser paa overleppen men det fungerte ikke i det hele tatt paa meg fordi jeg har veldig lyse haar. Saa det var bare bortkastede penger! Men hvis du har morke og ganske tykke haar hadde jeg nok proevd det.. Jeg har samme problem som deg, faar MASSE kviser hver gang jeg vokser. Saa hvis noen har tips til deg b lir jeg og veldig glad : )

Skrevet

Jeg har MYE uønsket hårvekst over hele kroppen egentlig, men også mye på overleppe og en del under haka også. Men har lyse hår. Men de synes godt. Hvis noen blir ekstra lange eller er litt mørkere enn de andre så napper jeg, og noen av hårene kan være opptil 1 cm lange :(

Ble også ertet litt for dette da jeg var yngre. Men har ikke turt å gjøre noe med det selv jeg da, redd for at hårene skal gro fortere og bli stive eller mørke. Har ikke råd til å ta permanent hårfjerning. Tenkte en gang på om jeg kunne fått støtte til det, siden det er et stort problem, men så gjorde jeg ikke noe mere med det. Hvis det finnes et vidundermiddel som virker ville jeg også blitt veldig glad.

Skrevet

Det har visst kommet en krem i Norge som skal sørge for at du ikke får disse små kvisene og inngrodde hår etter du har barbert bikinilinjen - og den ville jeg tro funket på voksing av overleppen også.

Selvfølgelig husker jeg ikke hva den heter nå.... arg, men kanskje noen andre husker?

Jeg hadde nok prøvd laser eller en annen permanent behandling hvis jeg var så plaget ja. Skjønner det må være veldig plagsomt.

Lykke til :o)

Skrevet

Hei! Det finnes en krem som heter Kalo. Den kan kjøpes både over nett og i parfymeri. Pris på nett kr 265.- Om kremen er det bl.a. skrevet;

Kalo Hair Inhibitor Lotion - 60 ml

For å kunne stoppe hårveksten og for å oppnå et varig resultat må man først fysisk fjerne hele hårstrået ved voksing, napping /epilering. Påfør deretter totalt 6 lag med Kalo Spray eller Lotion innen 24 timer (microåpningene i huden vil lukke seg etter ca 24 timer). Hvert lag skal trekke godt inn i huden før neste lag kan påføres. Dette tar kun noen få minutter.

For best resultat anbefales det at voksing utføres av en profesjonell hudterapaut. Se Forhandlere for nærmeste hudpleiesalong som fører og bruker Kalo.

Jeg har nettopp gått til innkjøp av den, og kan derfor ikke si noe om virkningen, men etter det jeg har lest vil hårveksten reduseres for hver gang du fjerner og behandler.

Den kan bestilles på nett; www.nisim.no

Lykke til!

Skrevet

Se også på; /www.gents.no/products/Kalo-Hair-Inhibitor-Lotion.htm :-))

Skrevet

du trenger ikke å la hår vokse uhemmet for å fjerne med laser... jeg har hatt skjegg i flere år, og hat tatt steget for å fjerne nå. jeg har svarte hår vel og merke.. laser funker ikke på lyse hår...

men om du skal fjerne med laser kan du ikke nuppe/vokse.. men barbere... for hårene må¨være der... jeg har vært på 3 behandlinger og har fått et nytt liv... fra barbering 1-2 ganger for dagen, så barberer jeg meg nå om jeg skal pynte meg/på fest.. de vanlige lyse kroppshårene kommer jo, men har nesten ikke svarte hår igjen.. utrolig deilig...

vel verdt pengene

Skrevet

Hei..... Kan ikke du gi meg et hint om den virker eller ikke??? Skjønner at en må vente på resultater, men jeg kan vente jeg altså...!!!! ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...