gullet84 Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Satt å tenkte på en ting.... jeg har blitt så følsom etter at jeg ble mamma! Flere som har det slikt? Alt som har med babyer og barn som ikke er så bra går sikkelig inn på meg, hehe spesielt når jeg ser på jordmødrene, sitter med tårer i øynene jeg da;) eller kan det bare være hormonene i p-pillene mine hehe;)
Manx Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Ja det er jeg også blitt!! Gråter mye fortere når jeg ser og hører om barn som ikke har det bra feks.. tror det hører med det å bli mamma:) tenker på hvor heldig jeg er som har et friskt barn, for det er jo desverre ingen selvfølge.
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Er akkurat sånn jeg også,he he Jeg var veldig følsom og gråt lett før også, men etter å ha fått barn har det blitt bare enda verre! Det er nok veldig vanlig... Sitter å griner som bare det under jordmødrene.. Og er så utrolig takknemmelig for at jeg har fått et friskt og sunt barn!
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Satt nettopp og kikket på "Hjelp , jeg er tenåringsmor".. flere ganger kom tårene..-så ja.. har blitt mer følsom;) Og jeg som skal ta siste året på barnevern nå til høsten, noe som inkl 3.5 mnd i praksis.. Spent på hvilke følelser jeg vil møte på der..:/
Ada81 Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Jeg begynner å grine bare av introen til jordmødrene, det er helt latterlig! Når de føder disse damene storhulker jeg! Jeg tåler ikke filmer med vold eller tragisk utfall. Så f.eks Babel nettopp. Hadde gledet meg sånn til å se den siden har hørt den var veldig bra. Tidligere har ikke en trist/dramatisk film der man gråter en skvett vært noe problem. Men jeg satt hele filmen med skikkelig vondt i magen, kvalm altså-spesielt da det var barn det gjaldt.. Etterpå dømte jeg filmen nord og ned -ikke fordi den var dårlig, men pga virkningen den hadde hatt... Tåler ikke slikt lenger!
Supertea Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Jepp, jeg tåler ikke nyheter lenger. Får helt angst av alt som er farlig og fælt i verden. Kan ikke se serier eller filmer med vold generelt eller hvor barn har det vondt. Empatien er tredoblet så jeg kan ikke utsettes for noe hvor jeg synes synd på barn/dyr/etc heller. Dessuten liker jeg ikke å kjøre i 80-sonen lenger... Håper dette går seg til etterhvert!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Huff, ja.. Kjenner meg igjen her ja! Det værste er hvis det omhandler babyer eller unger som ikke har det bra! Det tåler jeg ikke, vil helst ikke vite om det..:-/ Dessuten tenker jeg mer på hva som kan gå galt! Er vel noe som hører med i mammarollen ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå