Totinona Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Vår lille jente er snart 9 mnd og vil fortsatt ikke ha middag. Ho spiser grøt morgen og kveld, men det er de måltider jeg får i ho foruten puppen. Veldig flink til å spise grøt da. Til lunsj gir jeg ho litt brødskive m leverpostei, det går ned 4 - 5 veldig små biter, deretter litt fruktmos til dessert (og det smaker godt!). Ho får pupp etter dette, men ikke hver dag ho vil ha. Middag prøver jeg å gi ho hver dag, prøvd forskjellige ferdige og laget selv. Ho spiser i gj. snitt 2 teskjeer, så virker som ho egentlig liker det, men nekter plent å spise særlig mer av dette. Det meste jeg har fått ned er 5 teskjeer. Så får ho pupp. Jeg ammer henne fortsatt et par ganger om natten. Har tenkt å prøve å avvenne, men synes ho spiser litt lite, så synes det er litt skummelt å prøve. Men kan jeg kanskje gi 3 porsjoner grøt om dagen isteden for middag eller er ikke det lurt? Tips?
line_n & sara Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 tenker at middag er lurt pga næringsstoffer, spesielt protein. har du forsøkt å lage grsaksmos med mye mais? sara likte ikke grsaker, helt til jeg fikk tips om mais, og nå bruker jeg nesten ikke mais i middagen lenger, bare de første to mnd med tilvenning. tomatsaus (laga av friske tomater) er også en hit her i gården!
ruffen Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Har du prøvd med noe annet enn poteter? Vår jente er også ganske vrang i middagsvegen...hun er 8 mnd. Men har funnet ut at hun liker ris og pasta. Det er også MYE enklere å få i henne potetmiddager når det er saus (mye saus...). Bare pass på saltinnholdet i sausen. Men vi gir ofte ett ekstre måltid med grøt. Går fint det også. Og hva med å prøve et annet skivepålegg..prim eller fruktmos f.eks.
Totinona Skrevet 12. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2008 Har prøvd pasta og nudler, men ikke ris foreløbig. Har også prøvd fruktmos på brødet, men det stopper alikevel etter noen få biter. Men er en stund siden jeg prøvde nå, så kan prøve igjen. Har heller ikke testet mais, får nok eksprimentere litt mer kanskje ja. Takk for tipsene! Skal teste ut litt mer i morgen jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå