Gjest Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Mener å ha lest et sted at det egentlig ikke er bra for babyens rygg å sitte i den....?
Mamsen87 :) Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Vi brukte vippestolen MYE! Så for oss var det veldig nødvendig, men det er selvsagt opp til hver og en.. Vi la ned ryggen helt da Mathias var nyfødt, likte godt og ligge der. Lå ikke lenge av gangen da. Også satt han i den og spiste grøt før han satt i spisestol, da var heller ikke ryggen rett opp.. Brukte vel vippestolen frem til han var 8mndr ca
kanskje, kanskje ikke... ;-) Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 MÅ ikke ha.....men etter min mening er det praktisk feks. når baby etterhvert skal mates, når du skal henge opp klær, når du skal dusje, osv.
temine Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Vi hadde ikke, og savna det heller ikke da...så det betyr vel at man ikke MÅ ha. Er vel strengt tatt ikke mye man er nødt til å ha. Vi fant ut at vi skulle prøve uten og kjøpe om vi fikk behov, og da behovet ikke meldte seg så lot vi være. Gjør det nok på det viset denne gang og:)
Gjest Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Neida, det trenger du ikke. Jeg kommer til å bruke det men den neste, men det er fordi jeg da har en liten på 18 mnd. Men den første tiden blir den lille liggende på et tykt teppe eller oppå en hodepute, akkurat som sine storesøstre har gjort. Det er helt koko hvor lite man trenger, en helt annen sak er hva man av forskjellige grunner vil ha. Lykke til
Mrs. Bouquet Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Babyen måtte nok ikke ha, men det måtte "jeg". Det gjelder bare å velge en som er god og ikke gir belastning på ryggen og hoftene til babyen.
Trulte76 Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Jeg hadde ikke greid meg uten vippestol. Med mine to første brukte de samme. Og med nr 2 slet jeg ut den vippestolen. Nå har jeg kjøpt gynge nå Så spent på hvordan den er Med de to første hadde bare helt vanlig vippestol. Er jo stille på de, så kan legge de ganske langt bak. Brukte den når jeg ga grøt, når jeg skulle noe..som f.eks lage middag, så satt jentene i vippestolen og følgte med hva jeg drev på med. Hadde aldri greid meg uten. Så for meg er det en nødvendighet ja..
HØYgravid+mammaen til Oliver!! Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 jaaaa, invester i en vippestol!! beste innvesteringen vi har gjort ihvertfall. som da lille ungen vår bare gråt og gråt, og ikke ville ligge i seng eller vogn, og ryggen min sviktet!! eller våknet midt på natten med vonde tenner allerede tre mnd gammel! han ble beroliget, eller underhold siden vi hadde leker forran som ettervert ble artige. da kunne jeg lage middag, mate han før han kunne sitte i stol, brette klær, gå på do, dusje osv. de sitter ikke rett, babybjørn stolen kan du regulere ihvertfall i fire ulike sittestillinger! hadde en fra babyseat også, men den var FÆL å vippe, men ryggen kunne legges enda dypere, og den var MYE billigere! også er den kjempe kjekk å ha med til andre som ikke har barn, og utstyr! greit å plassere babyen i den når du ønsker å drikke ferdig kaffen før den blir kald;) høres ut som Oliver har levd i den jo.. hehe.. det har han ikke!! det er kjempe viktig å la dem ligge på gulvet og utvikle motorikken!! lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå