Marianne87 Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Hva er egentlig PCOS? Og er dette noe en alltid har eller kan det komme etter å ha født 1 barn også? Er det noe en får hos legen hvis mensen ikke kommer etter p-pille slutt? Jeg har fra før av 1 barn og den gangen fikk jeg regelmessig mens rett etter p pille slutt. ble gravid etter 5 måneder. Nå har jeg sluttet på p piller for 4 måneder siden og enda ingen mens... Når kan jeg gå til legen og hva vil de sjekke og evt gjøre der? takk for svar;)
Marianne87 Skrevet 12. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 12. august 2008 Og er det noen mulighet for at jeg har EL selv om mensen ikke har kommet på så langt tid?
Alle gode ting er 3:) Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Pcos er cyster på eggstokkene tror jeg, og fører ofte til økt hårvekst, vekt problemer, uteblitt mens og EL, uren hud og problemer med å bli gravid. Graden av probleme er forskjellig fra person til person, noen har ikke synlige symptomer i det hele tatt og blir lett gravide, men mange bruker lang tid på å få barn pga uteblitt EL. Hvis man ikke får mensen av seg selv kan man få Provera av legen, det får i gang en menstruasjon.Jeg tror provera lager en 'uekte' mens og nullstiller systemet på en måte. (tror det var sånn, men er ikke helt sikker) For å få i gang EL kan man prøve pergotime.Er ikke alle det virker på, men verdt å prøve. Det kan jo hende du får EL selv om du har lange sykluser, vet at noen får det, men sjansen er kanskje ikke så ille stor for det. Eneste måten å være sikker på at EL har skjedd er å ta blodprøve. Jeg tror at PCOS er noe man har hele livet, men er nok mange som ikke oppdager det før de allerede har fått barn. Håper du ble litt klokere:) Er sikkert noen andre her inne som kan forklarer litt bedre enn meg..
lindynatt Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Ofte kan kroppen bruke opp til et år på å bli normal igjen etter p pille slutt. Du har neppe el hvis det aldri kommer mens.. Og som momaja skrev, man kan få hjelp til å fremkalle mensen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå