Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig PCOS? Og er dette noe en alltid har eller kan det komme etter å ha født 1 barn også?

Er det noe en får hos legen hvis mensen ikke kommer etter p-pille slutt?

Jeg har fra før av 1 barn og den gangen fikk jeg regelmessig mens rett etter p pille slutt. ble gravid etter 5 måneder.

Nå har jeg sluttet på p piller for 4 måneder siden og enda ingen mens...

Når kan jeg gå til legen og hva vil de sjekke og evt gjøre der? takk for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og er det noen mulighet for at jeg har EL selv om mensen ikke har kommet på så langt tid?

Skrevet

Pcos er cyster på eggstokkene tror jeg, og fører ofte til økt hårvekst, vekt problemer, uteblitt mens og EL, uren hud og problemer med å bli gravid. Graden av probleme er forskjellig fra person til person, noen har ikke synlige symptomer i det hele tatt og blir lett gravide, men mange bruker lang tid på å få barn pga uteblitt EL.

Hvis man ikke får mensen av seg selv kan man få Provera av legen, det får i gang en menstruasjon.Jeg tror provera lager en 'uekte' mens og nullstiller systemet på en måte. (tror det var sånn, men er ikke helt sikker) For å få i gang EL kan man prøve pergotime.Er ikke alle det virker på, men verdt å prøve. Det kan jo hende du får EL selv om du har lange sykluser, vet at noen får det, men sjansen er kanskje ikke så ille stor for det. Eneste måten å være sikker på at EL har skjedd er å ta blodprøve. Jeg tror at PCOS er noe man har hele livet, men er nok mange som ikke oppdager det før de allerede har fått barn. Håper du ble litt klokere:) Er sikkert noen andre her inne som kan forklarer litt bedre enn meg..

Skrevet

Ofte kan kroppen bruke opp til et år på å bli normal igjen etter p pille slutt.

Du har neppe el hvis det aldri kommer mens..

Og som momaja skrev, man kan få hjelp til å fremkalle mensen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...