Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har vært der og kan anbefale det med barn. E så mange som virker så negative til det. Vurdere å reise utover høst/vinter.

Blir da et stort resort med flere resturanter og masse aktiviteter.

Tar imot positive og negativ omtale:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av de jeg kjenner har dratt dit med barn. Alle sier at det er pent der, men ingen vil reise tilbake dit. Er visst veldig intense folk på gata der når du er turist.

Skrevet

Vi reiste til El Gouna når datteren vår var 3 mnd. Det gikk kjempefint!! El Gouna er et veldig rolig sted, med forholdsvis få butikker. Men du finner det du trenger og det er veldig pent og ordentlig der. Fant også en nyyyyydelig strand der:) Det er også mange fine resorthoteller og ikke er det så dyrt heller.

Hadde ingen problemer med intense og slitsomme folk på gaten heller. Kelnerene på hotellet var veeeeldig opptatt av tulla vår, men bare på en koselig måte:) De elsker barn og gjør alt de kan for at disse små skal smile og le. Varmet mitt morshjerte i hvertfall:)

Tror ikke vi kommer til å reise tilbake, men ikke fordi vi ikke trivdes, heller fordi det er så mange andre steder jeg kunne tenke meg å oppleve også. Og sååååå spennende var det ikke der. Men det var helt greit og vi koset oss masse:)

Skrevet

Hvis du holder deg i et resort er det nok greit. Sørg for vaksiner mot hepatitt før dere drar og velg et resort som har et godt kjøkken :)

Utflukter til for eksempel Kairo blir fort stressende pga mye støy og mange mennesker.

Skrevet

Jeg har ikke vært i Egypt med barn, men var der før jeg fikk barn. Ville nok ikke ha reist dit med barn, tror jeg. Inntrykket mitt er at Egypt er et litt utrivelig land mht hygiene og bakterier. Jeg har reist endel i "syden-land både før og etter Egypt-turen og jeg har ikke blitt syk. I Egypt pådro jeg meg en kraftig mage-syke og magen var ikke i orden igjen før en mnd etter at jeg kom hjem. Dessuten er myggen mye mer aggressiv og giftig der. Jeg ble stukket av mygg i Egypt og måtte spise allergitabletter for å være i stand fungere noenlunde normalt mens jeg var der. Vi var i Hurgada, et populært reisemål i Egypt. Vi bodde på et fint hotell og spiste kun på restauranter med mange turister.

Skrevet

Jeg var på et flott resort i Hurghada for noen år tilbake.. Var der i august og det var utrolig varmt, 43 grader i skyggen!! Ville ikke dratt dit på sommeren i allefall, med små barn. Hygenisk sett, må man regne med litt diare og magetrøbbel, selv om man bruker mageregulerende midler. For meg var Egypt et opplevelsesland, vi dro ikke dit for å bare sole oss, det er jo så utrolig mye flott å se på! Slik sett synes jeg ikke Egypt er noe sted å dra når man har små barn, for de har jo ikke så mye glede av å dra rundt på bussturer osv.

Hilsen reiseglad!

Skrevet

Jeg har vært i Egypt to ganger uten barn og ville ikke reist dit med barn. Da måtte det i tilfelle vært så små barn at de bare fikk mm eller tenåringer. Synes Egypt er et veldig fint land, men hvis man går på steder som ikke er bare for turister, så bør man tenke på hva man har på seg av klær. Jeg gikk i singlet som jeg gjør hele sommeren i Norge og gjorde det uten å bli sett rart på når vi var i turistbyene Sharm el Sheik og El Gouna, men i Kairo fikk jeg mange ubehagelige blikk.

Begge gangene jeg har vært i Egypt har jeg blitt ordenlig dårlig i magen, selv med forebyggende tabletter. Fikk ikke tatt drikkevaskine noen av gangene, men mulig det hadde hjulpet. Den ene gangen var jeg dårlig en stund etter jeg kom hjem også. Vi spiste også stort sett bare på restauranter for turister.

Skrevet

Takk for svar. Om vi reiser blir vi nok mest værende på hotellet og ikke så mye ute å farter. Og magen blir rar uansett om jeg har vært i spania eller sør amerika så det tenker jeg ikke så mye på:)

Skrevet

Jeg skrev et innlegg over her, og var vel omtrent den eneste med positive erfaringer. Men ingen av oss ble dårlige i magen, og vi spiste på den lokale pizzasjappa og andre steder inne i den lille byen i tillegg til hotellet.

Man må jo tenke litt på hva man trøkker i seg også da. Jeg spiser ikke spesielt sunt på ferie, siden jeg stort sett holder meg unna alt av salater og frukt. Is spiser jeg heller ikke. Har enda til gode å bli dårlig av pommes frites og godt stekt kjøtt:)

Og er litt som du sier, HI -jeg har reist nesten verden rundt, og det stedet jeg har blitt mest dårlig er i spania:) Enda jeg har spist uvasket frukt i sahara og drukket brønnvann i pakistan:)

Skrevet

Vi har vært i Egypt en gang tidligere uten barn. (Sharm el Sheik) Var veldig fornøyd med turen:) Skal dra til Hurghada i april med ei på 21 mnd og en på 4 mnd.

Skrevet

Vi var i Sharm El Sheik i fjor, da jeg var gravid, og ingen av oss ble dårlige. Jeg var nøye med hva jeg spise siden jeg var gravid, da, men mannen min var ikke det. Vi bodde på et flott hotell og snorklingen var fantastisk! Vi hadde bare hyggelige opplevelser, men det var litt vel varmt for ei gravid dame, da. Så folk som hadde med seg barn og de koste seg masse. (Fulgte ekstra godt med babyene siden jeg var gravid selv.. :))

Skrevet

Jeg har vært der uten barn og kommer nok heller ikke til å ta med barnet mitt til akkurat det landet før han blir ganske stor.

Immunforsvaret er ikke modent før barn er fire-fem år gamle. Før det vil risikoen for alvorlige infeksjoner være mye større enn hos større barn både ved mave-/tarminfeksjoner og luftveisinfeksjoner, for å ta to eksempler. Det er ofte ikke like lett å opprettholde en god håndhygiene på de små, de tar på alt mulig og hendene går ofte opp til munnen etterpå..

Bakteriekulturen der er veldig annerledes fra den norske i Egypt og man får veldig ofte en mageinfeksjon der. Denne risken er mye mindre i de spanske og greske landene, da bakteriekulturen ikke er så veldig annerledes fra vår. Akutt diare hos småbarn kan være farlig om man ikke greier å oppretholde væskebalansent,de kan bli dehydrert i løpet av noen timer, spesielt når det er varmt.

Dersom barnet skulle bli alvorlig sykt er man ikke alltid garantert at det er en god pediatrisk avdeling i nærheten. Det er jo noe å tenke på?

Det er så mange vakre land å se, jeg vil nok heller anbefale dere et land i Europa å besøke, der man er tryggere på helsevesenet, rolige politiske forhold og en bakterieflora som ikke er så ulik vår.

Lykke til!

Skrevet

Var i Hurghada i mars med 2 barn paa 10 mnd. og 3 aar. Vi hadde det kjempefint og ingen ble syke i magen, men vi var veldig forsiktige med hva vi spiste og hadde med mye egen mat til babyen. Flyturen var nok litt for lang og i ettertid angret vi litt for at vi ikke dro til Spania istedet, spesielt fordi ikke fikk sett noe av Egypt likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...