Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når har deres baby på ca 6 mnd den siste luren for kvelden?

Snuppa mi tar seg gjerne en liten lur i 19.00 tida, men jeg synes det er litt dumt med tanke på at kvelden da blir laaaang. Får henne ofte ikke i seng før i 22.00 tida.

Har prøvd å lagt henne for natta kl 19.00, men hun våkner alltid etter 1 time og er da lys våken noen timer til...

Skulle så gjerne fått orden på kveldsrutiner. Føler det blir så dumt å vekke henne også hvis hun egentlig vil sove på den tiden.

Vi har heller ikke startet med grøt på ordentlig, så når skal jeg da gi kveldsgrøt? Før kl 19, eller kl 21.00? Off dette er så vanskelig.. på dagen går det helt greit, hun sover etter 2 - 2,5 timer våken. Sover da ca 1 time av gangen.

Morgen er kl 07.00 ca...

Blir takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes jo at kl 22 er seint da, de bør så smått begynne legge seg til "normal" tid ved den alderen. Her er siste luren en gang mellom 15 og 16, den er kjempeliten omtrent 20 minutter. Hun legger seg for natta seinest kl 19.

Skrevet

Kjenner meg såå igjen, her er d heeelt likt, bare at han er 7 mnd. Men nå har vi begynt å kutte ut den siste økta rundt 19. Da sovner han rundt 20, og sover til halv 7-7 på morran. Det er mye bedre syns jeg enn å ha han oppe så seint. Men det er ikke alltid like lett å vite hva man skal gjøre når de er stup trøtte... hehe

Skrevet

Ja jeg er enig at det er sent, har som regel lagt henne kl 21.00 tidligere, men virker som hun har forandret søvnrutinen...skal prøve å legge henne for natta nå, så får vi se hvordan det går:)

Skrevet

har du prøvd å bade henne hver kveld?, det blir dem trøtt av! jeg gjorde det for å få til rutiner, min gutt er 6 mnd og sover siste luren sin i 4-5 tiden, går på badet ca 18.45 kommer ned og gir han grøt og melk, så er det natt:) sover til 08-09.

Når du begynner med rutiner er det viktig å være bestemt, at sånn er det:;)

Hvis hun våkner igjen etter en time, har du prøvd å gi henne vann? kanskje hun bare er tørst.. ser du ikke har begynt med grøt? hjelper ofte for mange at nattesøvnen blir bedre. Ta et par skjeer på formiddagen ( i tilfelle hun reagerer) øk litt hver dag og flytt måltidet til kvelden. Jeg begynte med mais grøt, ha malte extrakt oppi grøten (får kjøpt på dagligvarebutikker, hjelper mot hard mage og er bare sunt)

Håper du fikk litt hjelp av meg, bare spør mer hvis du lurer på noe!

Lykke til!!

Skrevet

Jeg hadde litt samme problem med min på 6mnd med laaange kvelder. Jeg badet hver kveld etter grøt ca kl19, så nattapupp og legging til ca 21. I begynnelsen gikk det veldig greit, men så ble det vanskeligere og vanskeligere å legge henne og kveldene ble senere og senere. Så bastemte jeg meg for å prøve å snu på rutienene, for kanskje hun var overtrøtt? Så jeg begynnte å gi grøt ca kl16, siste lur mellom grøt og bading, badet ca kl18, og nattapupp og i seng når vi var feridig med bad. Og simzalabim, så sov hun helt til neste morgen kl06 (som vanlig)! Jeg ble helt forbløffet og lurte på hvorfor i all verden jeg ikke begynnte med dette tidligere, hehe, jeg fikk jo en hel kveld å være voksen på :)

Det virker som om når en endelig har funnet rutiner på ting, så bestemmer babyen seg for at det er på tide å forandre de, det er et evig mysterie å finne ut av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...