Gå til innhold

Dere som ammer - hva slags topper bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke å dra opp hele genseren/toppen når jeg skal amme - viser jo hele den slappe magen da... Hva gjør dere for å "skjule" mest mulig når dere ammer? Bruker dere bare ammetopper? Jeg tenker at det kan bli dyrt, lillesnuppa gulper så mye at jeg må skifte flere ganger daglig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg er hjemme bruker jeg hva som helst.. topp eller t-skjorte.. greit å bruke gamle t-skjorter som kan vaskes på 60 grader siden du sier hun gulper mye..

Når jeg skal ut blandt folk liker heller ikke jeg å blotte hele magen, så enten bruker jeg bh og ammetopp, eller en sånn annerledes ammetopp som jeg kjøpte på H&M. Litt lang nede, ganske stram, og akkurat som en amme bh oppe.. Så har jeg en hvilken som helst topp over, for da kan jeg bare trekke den opp, og åpne oppe, så viser man jo minimalt..

:)

Skrevet

Jeg bruker stort sett vanlige trøyer. Snuppa på 4,5mnd ligger jo foran det meste av magen, så det er ikke så mye av den som synes, gudsjelov;-) Jeg har tre boob ammegensere som jeg kjøpte fra restekassa til mammahuset.no og da var de jo litt billigere...

http://www.mammahuset.no/productview.php?mgid=22&gid=58&ms=1

- så de hadde litt dårlig utvalg i størrelser på de tilbudssidene nå, men det er bare å følge med.

Du kan jo også sjekke denkulemage.no om de har noen tilbud på sidene sine.

Skrevet

Jeg bruker mye singletter og kardigans. Så drar jeg bare ned singletten litt.

Ellers veldig utringede topper som jeg kan dra ned, er fint.

Har også bruke skjorter som jeg bare kan knappe opp litt øverst, igjen med en singlett inni.

Har funnet litt topper i salget nå som har vært greit.

Synes ammetoppene ofte er kjedelige og dyre.

Men det er jammen ikke lett, toppene skal være lette å dra ned, samtidig løse nok nederst til å dekke den ekle kvapsete magen ;o\

Skrevet

Jeg bruker helt vanlige klær jeg. Har en ammetopp innerst i skapet, men har aldri brukt den. Men så var magen min helt flat igjen dag 3 etter fødsel =)

Skrevet

Heldige deg Babyendelig! :) Ikke alle av oss som kan skryte av flat mage 3. dag :P:)

Skrevet

Jeg bruker singlet med en knappgenser over. Da trekker jeg singleten ned og sjuler det meste av genseren som henger åpen på siden.

Skrevet

jeg bruker gensere med ammeløsning på jeg. :)

Skrevet

Det går MYE i singletter og andre type topper som bare kan dras ned. Som en annen sa, singletter med cardigan/hettejakke/skjorte utenpå sånn at ting er lett tilgjengelig =))

Skrevet

Har singlet under evt tskjorte/genser saa drar jeg genseren opp og singleten ned slik bare puppen kommer ut :)

Skrevet

bruker alle mulige topper samme som før.. men om jeg har en jeg må trekke opp, sørger jeg for at jeg har med en cardigan eller noe sånn at jeg ikke blotter hele ryggen og magen.. ellers er kjoler som ikke kan trekkes ned litt upraktisk da :P når det gjelder gulping så gidder jeg ikke skifte lenger, bare tørker det bort. det blir ikke noe særlig flekk eller lukt av min sin gulp, og da holder det at jeg heller vasker tøyet om kvelden om det er mye gulping..

Skrevet

Jeg bruker vanlige gensere og topper med singlet under. Toppene/ genserne er gjerne litt løse over magen, så er de lette å trekke opp og faller fint over puppen slik at jeg viser minimalt m,ed hud. Singletene har stretchy stropper slik at de er lette å trekke ned. Så bruker jeg en stor gulpeklut under, til søl og dekke siden på puppen.

Skrevet

Samme som Onemorepls her over, synes det er den mest diskré løsningen, t.o.m. bedre enn en ammetopp jeg kjøpte på HM. Verken mage eller pupp trenger å være på utstilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...