Gå til innhold

i en litt vanskelig situasjon prøver jeg igjen :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Har tidligere prøvd å legge ut en annonse her, men har kun fått negativ respons tilbake, men prøver igjen :-)

Jeg har nemlig ikke fått skoleplass til høsten,dvs skal kun gå ca 2 dager i uken på skolen, ta opp fag fra vgs.

Jeg har veldig lyst å være dagmamma hjemme hos meg. Jeg har vært dagmamma før og stortrives. Det som er litt spesielt er at jeg lider av angst, noe som gjør at det er vanskelig for meg å få jobb som dagmamma.

Jeg er akkurat som andre og det har ikke gått ut over barna jeg har passet. Og jeg liker å være i selskap med barn.

Med dette innlegget ønsker jeg å være ærlig ang min situasjon.

Til å begynne med vil jeg starte med et barn noen dager i uken.

Siden jeg mottar penger fra nav må jeg jobbe svart og da blir det selvfølgelig billigere for deg å ha barnet hos meg da jeg først og fremst bruker dette som en arbeidstrening.

Jeg er pålitelig, ansvarsfull og grei jente og jeg håper ikke min "lidelse" skal få ødlegge for min drøm om å komme inn i arbeidslivet igjen.

Du må gjerne skrive til meg om det er noe du lurer på :-)

Håper å høre fra deg, dere :-)

Jeg bor i Fyllingsdalen i et barnevennlig strøk med masse andre barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil være dagmamma har du ingen opplysningsplikt i forhold til ditt sykdomsbilde, og da forstår jeg ikke hvorfor du informerer om den. Det kan virke skremmende på mødre som søker dagmamma. Så hvis jeg hadde vært deg, ville jeg ikke ha nevnt noe om det, ihvertfall ikke i første, 2. eller 3. omgang. Siden du legger vekt på at det er et problem, blir det et problem rett og slett. Det blir kanskje vanskelig for en ukjent person å se gjennom det bildet du beskriver av deg med tanke på angsten.

La heller folk kontakte deg og bli kjent med deg og dine gode kvaliteter. Ikke fokuser på angsten, for gjør du det, gjør andre det og da blir lett mødre redd for å velge deg som dagmamma.

Du er sikkert en grei og tillitsfull person som sliter med dine ting. Vær du sikker, jeg sliter med mine ting også, men det er det bare mine nærmeste som vet om, for andre mennesker jeg møter i hverdagen, på jobb (som sykepleier) osv, trenger ikke å vite det med det første.

Så tror jeg ville ha skrevet litt mer om deg selv utenom problemområdene. Ha gjerne med at du kan skaffe gode referanser hvis ønskelig, siden du skiver at du har vært dagmamma før. Kanskje noen veninner eller noen i famlilien har barn som du kan være dagmamma for? Og derfra bygge deg opp en krets? Det er vanskelig med barnehageplass i fyllingen/bønes. Det vet jeg hvertfall. Men jeg er usikker på om jeg hadde valgt deg i forhold til det du skriver i dette innlegget.

Lykke til hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...