Gå til innhold

Hovent underliv/Nedpress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som opplever dette?

Har inntrykk av at det er noe som kan komme sent i svangerskapet ,men jeg er bare 23 uker på vei... Har hatt litt nedpress-følelse før, men det gikk heldigvis over. Men nå er det her igjen. Og hele underlivet føles oppsvulmet - det "tyter ut" liksom. Kjennes rart.

Skyldes kanskje økt blodtilførsel.

Noen flere?

Skrevet

HEi.

Jeg kan ikke gi deg ett svar om det er farlig eller hva det er.

Men, jeg kan i allefall si at jeg har opplevd det samme!

Jeg er 'bare' 22 uker på vei, og fikk det for første gang for ca 3 uker siden.

Det kjentes på en måte ut som om det var noe på vei 'ut'. Som om man presser ut en tampong, for å forkare det veldig visuellt.

Men, for meg har dette og gått over.

Igår fikk jeg litt den følelsen igjen.

Jeg har en snikende mistanke om det kanskje kan være UVI.

Eller så er det rett og slett den lille som presser på en nerve eller noe, som gjør at det føles ut som noe er på vei ut!

Bortsett fra det er så og si alt der nede 'dobbelt så stort som til vanlig', og jeg er ganske sikker det har noe med blodtilførsel å gjøre.

Skrevet

Husk å gjøre bekkenbunnsøvelser! Det hjelper :)

Skrevet

Takk for svar.

Bekkenbunnsøvelser har jeg ikke kommet i gang med enda, skal prøve det.

Ja, alt er hovent og større der nede :-) Ang UVI : jeg var hos legevakten en gang rundt uke 20 da jeg hadde veldig nedpress, og da sjekket de for UVI. Men jeg hadde det ikke. Kan jo være et tegn på at det er en mulighet - at de sjekket det mener jeg. Forøvrig var ikke legen der noe nevneverdig bekymret over dette nedpresset /hovenheten (hun sa jeg bare burde bli bekymret hvis det kom i kombinasjon med masse mens-smerter/kynnere) - det er bare det at jeg har hørt veldig lite om det og lurte litt på om jeg var alene.

Greit å vite at jeg ikke er alene om dette. Det kommer og går litt. I går var det helt ille - i dag mye bedre. Kommer kanskje an på hvordan barnet ligger?

Skrevet

Jups, jeg har slitt med dette lenge allerede. Er i uke 23 nå og regner med at det fortsetter helt frem til fødselen. Verken fastlege, gynekolog eller jordmor har funnet noe direkte galt, men for meg er det såpass vondt og skummelt både å stå og gå at jeg er 50 % sykmeldt. Ikke noe gøy, men slik er det. Har bare fått beskjed om å ta det med ro og hvile mye. Håper det går over for dere andre igjen. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...