Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på snart 14 mnd som vi nå forsøker å få til å spise samme middagsmat som oss. dette er hennes kveldsmat, og hun spiser gjerne littegrann, men ikke på langt nær så mye som det hele middagsglasset hun ellers ville spist. har prøvd ut forskjellig mat (spaghetti, fiskepinner, jegergryte, mm) og det eneste hun virkelig slukte var fiskeboller. regner med at hun vil venne seg til dette mer og mer, for ser allerede en forbedring etter bare halvannen uke, men det jeg lurer på er om man skal kaste inn hånkledet og gi henne middagsglass dersom hun spiser lite, eller om man skal legge henne tross at hun ikke har spist så mye som hun pleier? vi har gjort litt begge deler, men skjønner jo at hun da kanskje kan lure oss litt til å gi oss middagsglass. hva mener/gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lurt på det samme som deg. Det vi har gjort er å gi henne vår mat når vi spiser tidlig (det er sjelden, vi spiser som regen i 20-21 tida), og etterpå gi henne kveldsgrøten som vi pleier. Er så redd for at hun ikke skal bli mett nok før lange natta..

Skrevet

Du bør mette barnet ditt med noe hun vil ha etter at hun har forsynt seg med den voksne maten til den voksne maten utgjør et fullverdig måltid (om kvelden). Barnet trenger litt tid til å venne seg til den nye maten.

mvh

Skrevet

Jeg ville gitt henne middagen deres og evt gitt middagsglasset etterpå. Da Mina var 14 mnd, så spiste hun middagsglass. Plutselig en dag så ville hun ikke ha det lengre og ville ha min middag:)

Skrevet

her får hun først "voksenmiddag" likt med oss, også får hun grøt ca en time seinere, sånn i 18-18.30 tida, også er det i seng!:)

Skrevet

klart hun ikke skal legge seg sulten!*snill pekefinger*

gi henne deres mat som smaksprøver sammen med middagsglasset sitt. mindre og mindre middagsglassmat og mere og mere "voksen"mat for hvert måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...