Gå til innhold

syk etter overstimulering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er det 1 mnd og noen dager siden jeg fikk mensen etter første IVF som ikke gikk. og overstimuleringa gikk sakte men sikkert over....men helt siden da har jeg hatt så smerter på høyre side av magen! er så dårlig i magen, masse luft og løs avføring (sorry detaljer) men blakstad ville ikke høre om dette og mente at alt så fint ut der inne (underlivet, for 3 -4uker siden)

har også vært suuper kvalm og hatt oppkast ca annenhver dag i 2 uker, og veldig svimmel . eier ikke matlyst, og blir alltid værre etter mat...

dro til fastlegen som bare " ja kan jo være nyregrums kanskje" uten å engang ta så mye som en blodprøve eller noe...blir jo litt bekymret for hva dette kan være, i og med det har kommet etter all denne stikkinga med medisiner osv. kjennes ut som at det er noe med fordøyelsen, i og med at det kommer ofte iforbindelse med mat .... hadde også blod i urinen når jeg var hos legen....

noen som har vært borti dette etter forsøk eller høres det ut som noe helt annet enn noe som har sammenheng med forsøket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ikke bra ut, lillebie. Trenger absolutt ikke og ha noe med overstimulering og gjøre.

Om ikke fastlegen tar deg alvorlig, så BYTT LEGE!

Dette kan være gallestein, nyrestein, betennelse i tarmen etc etc etc. Du må hvertfall utredes....

God bedring. Håper du snart blir frisk.

Skrevet

Hei Lillebie.

Dette hørtes både skummelt og ubehagelig ut.

Om ikke legen din tar deg alvorlig-

oppsøk en ny.Du skal ikke gå med slike plager !

Ta vare på deg selv !

Hilsen

Skrevet

jeg gikk til fastlegen igjen i dag, og tok ny urinprøve, da var det ikke blod, og tok et stikk i fingern- ingen infeksjon. da mente legen at det kunne ligge væske i bukhulen fra overstimuleringa, da hun mener området jeg peker på og har vondt, er der eggstokken ligger, og at dette gjør at jeg er konstant kvalm grunnet smerter fra dette. hun mente også dette på grunnlag av at dette oppstod i samme uke jeg ble overstimulert... ikke lett å vite hva jeg skal tro, reiser på ferie til utlandet til helgen, og fikk med meg kvalme stillende og voltaren som skulle dempe en evt betennelse....er jeg ikke bedre innen en uke , så får jeg bare ta turen på nytt og forlangte bedre utredning! huff er lei av å gå å hangle!!

Skrevet

Hei lillebie:-)

Uff, jeg synes det er trist å lese at du fremdeles ikke er i form. Har tenkt på deg i sommer. Det kan jo være det er noe i det legen sier. Dette du har vært gjennom er jo en utrolig belastning for kroppen. Jeg håper det du har fått hjelper deg.

Håper du snart blir helt frisk og kan komme igang igjen. Jeg ønsker deg virkelig en ordentlig god ferie. Det har du fortjent etter alt dette vonde. Er ikke så rent lite vi må gjennom i denne prosessen, men til slutt kommer det forhåpentligvis noe godt ut av det og alt blir glemt:-)

Du må ha god bedring lillebie og kose deg masse på ferie:-)))

Klem:-)))

Skrevet

En liten ting, prøv tilskudd av vitamin E i tillegg til en varmeflaske mot magen. Begge disse skal hjelpe kroppen og leges. Det er utrolig viktig å holde underlivet varmt. Også etter innsetting;-)

Håper dette kan hjelpe:-)

Skrevet

Hei,

Jeg har også tenkt på hvordan det går med deg. Husker jo at du hadde smerter i langt tid selv etter du ble såkalt "friskemeldt".

Synes ikke det høres bra ut dette her, og ville krevet videre undersøkelser hvis det ikke gir seg snart! Men hva det kan være har jeg ikke peiling på.. Men skulle jo tro det har en viss sammenheng med forsøket og overstimuleringa, enten direkte eller indirekte.

Håper inderlig du blir bedre, og at neste forsøk nærmer seg etterhvert :)

Klem

Skrevet

Takk for tipset pysekatten, skal prøve det :-) og takk for støtten...jeg er jo så paranoid egentlig for sykdommer, forestiller meg at det er det værste med en gang....men får bare stole på legen sånn i første omgang, om hun hadde mistenkt noe mer "alvorlig" så ville hun nok ikke tatt så lett på det....

neste forsøk regner jeg med vi skal starte opp med i Oktober, får håpe det blir andre og siste førsøket før det klaffer :-)

hvordan går det med dere ifvmammaer? nå er det vel mage på vei og det hele?

fortsatt god sommer til dere ivf mammaer og pysekatten (ikke det at det er så mye sommer igjen her i oslo men)

Skrevet

Jeg kan også tenke det verste noen ganger og en kjenner jo så mye rart i kroppen at er jo kanskje ikke så rart. Gleder meg til å følge dere i oktober.

Er ikke så mye sommer her på sørlandet heller;-)

Fortsatt god sommer og klem fra

Skrevet

Har de sjekket SKIKKELIG i eggstokkene dine med UL? Svigerinna min aborterte spontant i 10 uke. Rett på legevakta og de tok utskrapning. Så gikk det noen dager og hun hadde voldsomme magesmerter.. rett inn på sykehuset. Da viste det seg at hun var gravid med en til..i EGGSTOKKEN... Så den begynte jo å vokse da. Hun var jo nesten 12 uker på vei før det ble så galt. Bare en tanke liksom da. Greit å sikre seg... :)

Skrevet

hm det er jo over en mnd siden jeg fikk mensen da....og var på ul for 4 uker siden....kanskje jeg burde ta en tur til....får gjøre det når jeg kommer hjem fra ferie. har tenkt tanken selv, men regner med at blakstad vet hva hun skal se etter når jeg var på ul sist???tok jo og blodprøve som var negativ da? men jeg er ikke helt sikker på om det er eggstokken min som gjør vondt heller....for det var jo de som fylte seg med vann da jeg var overstimulert, og det er ikke på samme område jeg har vondt nå....skal ta meg en tur til gyn jeg neste uke og se at alt er som det skal. skulle og hatt mensen for noen dager siden, har ikke kommet.....men den kan jo forsyve seg pga forrige forsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...