Gå til innhold

Til ღOscar skal bli storebror:):),

Vinner av 4xlotto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

er bare nødt til å heise flagget for dere to modige kommende tvillingforeldre!

Jeg er helt sikker på at dere er "utvalgte" tvillingforeldre, nettopp pga godt gangsyn og evnen til å gjøre vurderinger - selv rundt vanskelige valg.

Gratulerer med to i magen, og gratulerer med et knakende godt og modig valg!

Det er nok mange her inne som kjenner igjen den tankeprosessen dere har vært gjennom, og følelsen av total maktesløshet.

Men jeg lover deg - du kommer aldri til å angre på ditt valg!

Selv skulle vi bare ha en avsluttende tredjemann på laget, da det viste seg at vi hadde en liten blindpassasjer.

Fra før av hadde vi en 6 år gammel gutt, og ei MEGET aktiv jente som akkurat hadde blitt 1 år.

Men du og du - det har gått over all forventning!!!!! Vi fikk 2 jenter, og ei storesøster på halvannet år:o)

Nå er tvillingene 19 mnd, og de har masse utbytte av sin storesøster. Pga den lave forskjellen i alder så leker de kjempegodt ilag, og de tre små blir som en herlig liten gjeng!

De deler soverom, har felles leker, og stort sett felles rutiner på ting. (storesøster får gjerne litt flere privilegium, det er viktig for henne å vite at HUN tross alt er størst).

Når det gjelder barnehage, så har vi valgt følgende: storesøster er 3 dager i uken i barnehage, mens jeg er hjemmeværende med tvillingene til de fyller 3 år. Du får jo dobbel kontantstøtte når du har to stk, og det gir jo litt fleksibilitet vedr jobb.

Vi har dessuten nettopp vært på 3 ukers campingferie, med campingvogn og 4 unger. Også her drar de fordeler av å ha "med seg lekekamerater", og dermed ikke så avhengig av å være ilag med andre hele tida.

Mitt råd er; sett ned tempoet, og forvent litt mindre av dere selv. Prøv å innstill dere selv på at ting blir litt anderledes, men ikke nødvendigvis bare pga stress, tidsmangel osv..

Hos oss blir gjester satt i arbeid hvis det høver sånn når de stikker innom. De skifter en bleie eller setter på kaffen, eller hjelper storesøster som akkurat er på tur opp av badekaret. Små ting, som likevel gjør at ting går så mye greiere.

Og til alle velmenende slekt og venner som nå kommer med en klapp på skulderen og sier at de skal hjelpe til, kan du si følgende: Ikke si det hvis dere ikke mener det, for vi kommer til å spørre!

Masse lykke til - og velkommen til livets vakreste eventyr:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Tusen takk for mange oppmuntrende ord:0)

Det har vært MANGE tårer i dagene før vi endelig bestemte oss for å beholde de små nurka som ligger inni magen min..

Vi tenker som så at jo det kommer til å bli stress en periode i livet vårt,...Men.. Det er sikkert 100000000000000 av par som har vært oppi helt lik sitausjon som oss så hvorfor skal ikke VI også klare det....:)

Tror nok som du skriver at rutiner er veldig greit å ha-kanskje helt fra starten?

Også tror jeg det er viktig å ikke forvente KJEMPE MASSE av hverandre,å sette ned tempoet noen hakk....:)

Du skriver også at når gjester som titter innom på besøk blir satt i arbeid,det er jo supert:) Skal jammen meg ta med meg det tipset:)

ALL hjelp hjelper jo ,selv om det er som du skriver å skifte en bleie eller lage kaffe...Alt hjelper:)

Atter en gang tusen tusen takk for MANGE oppmuntrende ord:)

Er veldig sikker på at dette er i ferd med å bli til verdens vakreste eventyr;):)

KLEM!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...