Marisola Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Jeg vet ikke hva som er normalt. Noen sier nei, og andre at det er helt normalt.. Babyen er nå 9 mnd. og var i begynnelsen blid og fornøyd. Fikk mange kommentarer om at "ja, han ser fornøyd ut" osv. Han fikk ørebetennelse for en mnd. siden, som ble bra. D.v.s at han viser ingen tegn på at det er ørene slik som før. Han tar seg ikke til øret, og ligger fint flatt + sover godt. Men han har blitt mer og mer sutrete, og nå består stort sett hele dagen av sutring og klaging. Av og til virker det som han vil holdes bare, og andre ganger er det "sinnegråt". D.v.s at han er irritert for at maten ikke kommer fort nok, eller at en leke blir tatt bort osv. Andre ganger er det ren klagegråt, som enkelte ganger høres ut som smerte. Han kan da stappe hånden i munnen og gråter med "au"-lyder. Er det noen som kjenner dette igjen, eller bør jeg oppsøke lege... igjen. (Har vært, men legen sier bare at han ser så sunn og frisk ut....? Føler meg som en idiot!) Dette er vondt!! Vet ikke hva jeg skal gjøre.
tiltiderensom Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Tenner? Hard mage? sår stomp? trenger mer mat? trøtt? ikke godt å si...
Kjukka Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Sånn var jenta vår også... Hun sutra og sutra, helt til hun klarte å krabbe rundt i stua selv. Nå er hun blid som ei sol igjen dagen lang.
endelig mamma t 2 :) Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Får han nok søvn...? De fleste babyer og barn blir ganske sure når de ikke får nok søvn. Dette kan igjen gjøre det vanskeligere for dem å sovne, og man er inne i en vond sirkel. Søvnproblemer (for lite søvn) er en vanlig årsak til sutrete barn. Hvor lenge har dette vart da? Kan det kanskje være tenner som plager ham? Mange kan plages lenge med tennene sine, spesielt tenner i overkjeven. Om han klør i gommene er det typisk at han stapper både hånda og andre ting i munnen for å tygge litt på. Hvis gommene klør kan det hjelpe å smøre på Dentinox. Og til slutt: Nei, jeg tror ikke det er vanlig at babyer sutrer. Tror at sutring er et tegn på at noe plager dem, eller et resultat av "bortskjemming" (de vil feks bæres hele tiden...). Så lenge barna får nok søvn, stell og kos, er de fleste blide og fornøyde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå