Gå til innhold

Kan jeg både amme og gi mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte at noe sa at du ikke skal både amme og gi mme, skal barnet ha noe i tillegg burde det være grøt e.l er det noe i dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen problem å kombinere amming med mme. Jeg har gjort det med stort hell i flere måneder. Begynte med mme på kvelden når Jonas var 2 måneder. Men nå ammer jeg kun om morningen, og det funker bra det også.

Skrevet

Jeg gir også begge deler. Har vært reistbort litt etter han ble født for 4 uker siden (pga sykehus), da har jeg ikke vært flink nok til å pumpe så produksjonen er ikke like god som den kunne vært...

Skrevet

Det sies at hvis barnet er over 4 mnd og ikke får nok i seg med bare morsmelk, skal man begynne med grøt. Hvis barnet trenger mer næring før det er 4 mnd kan man gi MME.

Skrevet

Ja, som Aliena, sier over 4 mnd kan du liså greit begynne med grøt eller annet.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av min helsesøster at jeg skulle gi mere mme i tillegg til mm hvis gutten trengte mere mat istedefor å begynne med grøt. Tydeligvis litt forskjellig praksis ute å går. Han er forresten 4 mnd.

Skrevet

Melk skal være hovedkilde til næring for bayene. Så hvis du har veldig lite melk tror jeg at mme er det beste å gi til babyen din. Det avhenger nok av hvor gammel den er.

Det går helt fint å delamme. Jeg har selv gjort det. Eneste er at man må være flink til å stimulere brystene (pumpe) I tillegg da hvis en vil opprettholde/øke produksjonen. (dette krever stor innsats. Jeg begynte etterhvert å miste melken, men holdt på i flere mnd på den måten)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...