Gå til innhold

Dere som ikke liker vekt tråder: Ikke les denne tråden!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Da er jeg i uke 22+, og har gått opp 7,3 kg. Hvordan ligger dere an nå?

Noen som er flergangsfødende som gikk opp ca like mye så tidlig, men som ikke gikk opp så mye på slutten? ( Jeg er overvektig fra før og er derfor litt bekymret for å legge på meg så utrolig mye... )

Fortsetter under...

Jeg er i dag 21+1 og er andregangsfødende og litt overvektig i utgangspunktet. Dvs ca 5-6 kg for mye enn det ideelle. Jeg har ikke lagt på meg i det hele tatt og er heller ikke kommet tilbake dit jeg var før jeg ble gravid

Har også lagt på meg 7 kg (fikk helt sjokk i dag når jeg gikk på vekta!!!). Hadde også 6-7 kg for mye før graviditeten, så jeg skjønner at du er litt bekymret! Jeg gjør mitt beste med å bevege meg og spise sundt, men tror også det er bra for barnet at det har det rolig og fint uten for mye stress hos Mamma :-) Estetisk så er jo 10 kg mye, men jeg var innenfor BMI før graviditeten og jordmor mente at 10 kg for mye ikke Sunhetsmessig har noe å si...

klem

Hei igjen :-) fant en gjennomsnitlig vektsøkningstabell og der er vi rimelig normale :-)

Tabell for gjennomsnittlig vektøkning:

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Klem Yrild

Annonse

Dere er heldige som har gått opp! Jeg er det samme nå som før, som var for lite i grunn også da. Men jeg spiser sunt og masse, spiser 5 måltider og frukt imellom og drikker masse.. så den gj.snitt vekten er virkelig gj.snitt.. det finnes alltid oss som er over eller under streken =)

er i uke 22 nå forresten.

Hei,

Jeg er i uke 22+ nå og har lagt på meg ca 10 kilo. Jeg var ikke overvektig i utgangspunktet, men begynner jo å bli litt engstelig for hvor dette ender...ikke spiser jeg usunt eller utrolig mye mer heller.

sist hadde jeg veldig fokus på trening, bevegelse, mat og ikke godter osv. da la jeg på meg masse, mye vann på slutten. 30kg totalt, 15kg var vekk da jeg kom fra sykehuset 5 kg forsvant de 4 første dagene med brystbetennelse og høy feber (ikke å anbefale) og resterende 10 var vekke etter 6mnd da forsvann også melka.

denne gangen stresser jeg ikke, tenker ikke på det. så lenge urin og blodtrykk er ok er svangerskapsforgiftning ingen problem. er nå i uke 24, og har lagt på meg 6kg.

Hei! Skjønner godt at man tenker seg i hjel når det gjelder vekt.

Jeg er førstegangsfødende da, så vet ikke om det har noe å si...

Er 22+6 nå, og sist jeg sjakka hadde jeg gått opp 2kg... Skal til jordmor i morgen og sjekke på nytt.

Jeg bekymrer meg for at jeg skal komme masse opp i vekt på slutten, og ergo få skikkelige stygge strekkmerker :/

Noen erfaringer rundt det?

Føler selv at jeg hadde noen kilo for mye før graviditeten, mn ikke direkte overvekt.

Jeg er 23+1 og har gått opp ca 6 kilo . Tror kiloene har negynt å komme raskere i det siste - og det regner jeg med at de vil fortsette med. Synes det er helt fint jeg . Men noen av de mammambuksene jeg kjøpte rundt uke 14 er allerede litt trange nederst - de strammer sånn nede i lysken! Man legger jo på seg på magen helt der nede også; det hadde jeg ikke tenkt på - trodde mammabuksene ville passe i hele svangerskapet jeg :-/ Men det magebåndet begynner litt for høyt oppe...

Hei

jeg er 22+5 og har lagt på med 3 kilo. sist på samme tid hadde jeg lagt på med 9, men da var jeg veldig tynn når jeg ble gravid.

regner med at kiloene kommer nå fremover. har mye mage, men har vist fremoverbøyd livmor eller hva det heter, og da syntes det godt. Må nå gå til innkjøp av en størrelse større.

Var på 3d Ul i dag og da veide barnet 560 og var lang, blir spennede og se hva som kommer ut:)

Ha en fin dag.

Annonse

23 uker og tör ikke veie meg lengre, hehe.

Er litt halvstor fra för, hadde gått opp 3.5 kilo ved 21 uker. Da närmer jeg meg nok snart 80 kilo og treningsiveren er ikke helt stor. Sukk... tror ikke jeg gidder veie meg mer.. FÖLER meg ikke noe större enn för (annet enn på magen), så slår meg til ro med det.

Jepp, da har jeg vært hos jordmor og veid meg på nytt.

Har ikke gått opp 1 gram siden sist! Så står frembeles fast m +2kg når jeg går inn i 24.uke.

Snakket om dette, og jordmor mente at det ikke gjør noe, siden livmor vokser masse :)

Husk at mye av vekten dere går opp ligger inni magen, og i brystene, og er ikke "fett", så bare å smile og godta det først som sist. Vi skal opp i vekt! Jeg har aldri veid så mye som nå, og slet litt i starten med å akseptere det, og inse at jeg ikke ble feit, bare babyen som utvikler seg :)

Er 23 uker nå og vekta viser foreløpig -1,5kg, men er nå på vei oppover. Har vært -4kg på det meste denne gangen.

Forrige svangerskap endte jeg på 6kg, gikk da ned 3 kg i starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...