Gå til innhold

bilsetet... ikke fornøyd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bytta til nytt sete HTS 9-18 kg. men er IKKE FORNØYD:( Han sitter ikke godt i dette setet så vi må kjøpe et annet...

Finnes det ingen seter som en kan vippe MYE mer bakover i en form for liggestilling... har får ikke til å sove i dette setet iallefall, henger fremover selv om jeg har tatt det max bakover... :(

*frustrert*

han er forresten 10 mnd, tenkte kanskje noen her hadde erfaring:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er veldig fornøyde med Britax 9-25 kg, og Acto graco 9-18 kg, det siste kan du skru i sove-stilling, men også det andre har mine sovnet i. Lykke til !

Skrevet

Jenten min elsker sin maxi cosi priori.

Skrevet

vi har britax multi tec. det "nr 2" stolene er ikke beregna for å ha i ligge stilling. er vel kun den fra graco som kan reguleres sånn tror jeg. var i alle fall det dem sa til oss når vi kjøpte ny stol...

Skrevet

Jo brattere sittestilling, dess sikrere er setene. De blir ikke plaget av å sove selv om hodet henger litt.

Skrevet

Hvorfor er setet bedre desto brattere sittestilling de har?.... Har jeg aldri hørt om... Vi har Maxi cosi priori og det er et helt supert sete, han sitter kjempegodt og man kan enkelt mens man kjører justere det til mer liggestilling.

Skrevet

Setet er sikrere når det er brattere fordi en større flate av ryggen tar i mot støtet i tilfelle kollisjon.

Skrevet

Ja så skade omfanget redusers Nakke og hode beskyttes bedre når barnet sitter oppreist

Skrevet

Vi skal ha acta graco cosmic comfort.Man kan skru det i hvilestilling , syns det er veldig ålreit når mini skal sove.

Virker som det er veldig godt å sitte i og god sikkerhet.

Skrevet

Vi har acta graco cosmic comfor og er veldig fornøyd med det :) Kan skru setet i såkalt hvilestilling, men det vipper nok ikke så mye bakover som du ønsker tror jeg. Jenta mi er 12 mnd og 8.8 kilo. 74 cm lang og trives i setet.

Og jeg tror det er en kverrulant som mener at det er sikrest å sitte bratt i setet. I spebarnsetene er det mye mer liggestilling enn det man får til i disse store setene med hvilestilling. Og hvis det da hadde vært mye mindre sikkert så hadde vel ikke spebarnsetene vært slik, ettersom barnet er jo skjørere da det bruker det enn det er nå.

Så jeg tror ikke på det han/hun sier.

Mener også å ha hørt at det bare er HTS og Acta graco som har sovestilling på setene sine.

Lykke til. Viktig med sete man er fornøyd med :)

Skrevet

her kjøpt maxi cosi iso fix. 9-18 kg. sitter fremover vendt. kjempe godt sete og utrolig god ligge stilling. hadde ett eldre HTS sete som var bakover vendt, men likte ikke ligge stillingen der. kjøpte derfor nytt.

hun har nok rett hun som skriver at de bør ha rett vinkel i ryggen. sovestilling er farligere enn sittestilling når en koliderer. når de ligger får skuldrene hele kropsvekten og ikke ryggen slik som når de sitter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...