Gå til innhold

Hvor mye sover deres 1 mndr. gamle babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det ikke så veldig mye våkentid mellom hver søvnperiode. Våkentida består stort sett av stell og pupp. Lurer litt på om jeg kanskje ikke stimulerer nok?

Finner babyene deres søvnen selv, eller må dere gjøre et eller annet for å få de til å sovne (bærin, pupp el.l.)?

Lar dere dem "skrike" litt før de sovner, eller er det for tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er litt "kjedelige" sånn i starten, livet består stortsett av soving, amming og stell. Snuppa mi sover gjerne mellom 18 og 20 timer i døgnet ennå, 6 uker gammel.

På dagtid har hun ingen problemer med å finne søvnen selv, enten sovner hun ved puppen og legges ned, ellers legges hun ned med teppet/pleddet nært ansiktet, så sovner hun for seg selv. Utover ettermiddagen blir det vanskeligere for henne å finne søvnen, og hun er gjerne våken fra 6 til hun legger seg for natta.

På kvelden har hun vanskelig for å finne søvnen alene. Vi kunne sikkert bært henne i søvn, men det orker vi ikke å venne henne på. Hun blir lagt ned på mørkt rom i senga si etter bading og mating, og vi tar henne kun opp hvis hun skriker mye (sjekke for rap, roe ned). Ellers roer vi henne i senga, stryker, småprater, gir smokk osv til hun sovner. Noen ganger "må" hun skrike litt for å få tak på smokken (1/2 minutt eller så), men hun ligger aldri alene på rommet og skriker. Ellers ligger hun og koser seg en stund der før hun sovner. Et par ganger mister hun smokken, og da går vi inn og gir henne den, koser litt, og går ut igjen.

Skrevet

Min gutt sover ganske lite, men er stort sett bli og fornøyd når han er våken. Sover fra 22 - 08 (spising inni mellom selvfølgelig) om natten og alt fra 1 til 5 timer om dagen

Skrevet

6ukerssnuppa her sover noen dager veldig lite, bare masse smådupper og andre ganger mange timer av gangen.

Veldig variert med andre ord. :)

Hun er ikke altfor flink til å finne søvnen selv, men blir flinkere og flinkere på dagen. Aller best er det å sovne inntil mamma eller pappa.

På kvelden er det bare smådupper fra ca kl 18, og da er det ikke snakk om å sovne selv. Dessverre.

Hun finner ikke natteroen før ved midnatt, etter å ha blitt kost i søvn, ikke så mye byssing lenger, men det er viktig å ligge inntil mamma. Så hun sovner i vår seng, og jeg flytter henne over i sin seng, om jeg ikke sovner først selv da. ;P

Jeg lar henne "gjerne" ligge å stønne og bære seg, og litt småsutring, men jeg lar henne ikke gråte. Tar henne opp når hun begynner å gråte. Mulig det er dumt av meg, men hjertet mitt tåler ikke den såre gråten ennå. ;) (Det burde stått en advarsel på p-piller; "Hvis du ikke tar disse riktig og du blir gravid, vil barnet gråte så det gjør vondt langt inn i hjerterota di!")

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...