Gå til innhold

Noen her som har født både før og etter konisering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde koniseringen noe å si for forløpet i åpningsfasen? Gikk det f.eks raskere eller tregere etter konisering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en venninne som fødte et år etter konisering, det gikk veldig kjapt og hun fødte i uke 30 etter spontan vannavgang.

Skrevet

Oi! Jeg er 31 uker da, og blir passa på på fødepol. Alt ser bra ut og har visstnok lik livmorhals som en som ikke er konisert fortsatt. Håpet bare at åpningsfasen skulle gå raskere denne gangen... Ble hun ikke fulgt med av lege hun da eller...?

Skrevet

Jeg har bare født etter konisering, men fikk ingen spesiell oppfølging verken i forrige svangerskap eller i dette. Det var 2 år etter koniseringen at jeg fødte for første gang, en kjapp fødsel.

Legen min sier at det ikke er vanlig praksis å ha spesiell oppfølging av koniserte lengre, med mindte det er MYE som er tatt bort, eller det har skjedd gjentatte ganger, jeg regnes som en "normal" fødende :)

Skrevet

Jeg har bare født etter konisering og kan vel signere Mints innlegg. Ingen spes oppfølging (fikk også beskjed fra gyn som foretok inngrepet at det ikke skulle være noen fare verken for graviditet eller fødsel), og min fødsel gikk ikke særlig kjapt (21 t fra begynnelse til slutt, 8,5t fra vannavgang til fødsel).

Skrevet

Rart at de praktiserer så forskjellig! Jeg har nemlig gått til ultralyd hver 4. uke hos overlegen på føden her i Fredrikstad fordi jeg ble konisert for 1,5 år siden!

Skrevet

Det er nok ulik oppfølgning ja....og du skal være kjempeglad for bra oppfølgning....jeg fødte 4 år etter koniseringen- fikk da en sønn i uke 27!!!!! pga spontan vannavgang----det gikk veldig fint.

Men fikk vite at det hadde med koniseringen å gjøre.

3 år etter dette ble jeg gravid igjen...spontan vannavgang igjen i uke 20...fødte en datter- som så tidlig ikke overlevde.

Er utrolig skuffet over at det ikke ble informert noe om de hadde fjernet så mye av livmorhalsen.

Fikk beskjed om at valgte jeg å prøve igjen skulle jeg få bra oppfølgning...men det tør jeg ikke. ( var ekstrem plaget av svangerskapskvalme og.)

Skrevet

Veldig trist å høre at du ikke har blitt like godt tatt hånd om som meg. Jeg har vært kjempefornøyd og følt meg veldig trygg gjennom hele svangerskapet! Selv om opplegget var frivillig har jeg tatt i mot alle timer jeg har blitt tilbudt.

Skrevet

Hun fikk ikke oppfølging nei, ser at flere andre har svart her, og at graden av opfølging varierer... Siden du er kommet til uke 31 allerede går det nok helt sikkert bra:)

Lykket til med resten av svangerskap og fødsel:)

Skrevet

Takk for det! Hadde så dryg fødsel sist så håper det går raskere denne gangen. Men det trenger vel ikke gjøre det selv om man er konisert...

Skrevet

Jeg har født før og etter, ble også fulgt tett opp på fødepoliklinikken.

Gikk ut hele svangerskapet og fødselen endte i ks. Men hadde ikke noe med koniseringen å gjøre. De fleste føder helt fint. Kan i noen tilfeller være at arrvevevet holder igjen litt i åpningsfasen, men det skjer visst svært sjelden.

Lykke til!

Skrevet

Takk! Ja, jeg har også hørt at det kan ta lenger tid, men satser på det motsatte:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...