Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man søke om dette?

Hvor lenge har man krav på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke om man må søke - kanskje bare gjøre en avtale med sjefen..? hvis du går på ammehjelpen.no så står det noe der, leste det i går, men har glemt det. du bestemmer selv hvor lenge du skal amme, men noen arbeidsgivere vil ha et "bevis" fra legen/jordmor om at du ammer og grunnen til det, men det er vel sjelden noen spør etter. men tror ikke man kan regne med å få ammefri hvis barnet er eldre enn to år! :)

Skrevet

Sjekk i tariffen din, der er det spesifisert hva du har rett på.

Noen har 2 t i løpet av dagen til barnet er to år, men vi ha "bevis" på amming etter fylte 1 år.

Vi har rett på 1 t om dagen fram til barnet er 1 år. Kan sikkert få fri etter det og, men da ubetalt.

Du kan jo høre med din tillitsvalgt og:)

Skrevet

alle har krav på 1 time ubetalt uten lønn pr dag.

der jeg jobber har vi særavtale og har rett på 2 timer hver dag med lønn. jobber denne uken, mannen er hjemme med lille sønnen på 6 måneder og jeg begynner 1 time senere om morgenen. har første timen med betalt ammefri....

Skrevet

er dette noe arbgivere ser litt ned på? jeg driver å søker jobb, og skal ut i jobb nå snart, tuppa er bare 4 1/2 mnd da. Er det dumt av meg å nevne noe om amming og sånt i søkeperioden? burde jeg bare la det vær også etter jeg får jobb, siden jeg da er helt ny..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...