mamma-07 Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Hei jeg har en gutt på 1år og 6mnd leste en artikkel her på din baby at de som bruker tøybleier får raskere renslige barn er det noen her som har erfart at dette er riktig, Jeg lurte på å bytte til tøybleier på gutten vår når vi skal prøve å få ham renslig. Men er det vanskelig å ta disse av og på gutten når han skal på potta??? Kikket på bleieboden så veldig kjekke ut de bleiene da men fins det noen handleliste for nybegynnere ting jeg burde kjøpe inn før jeg går over til dette??
Duracella Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Jeg tror helt sikkert at de blir fortere tørre med tøybleier, rett og slett fordi de erfarer forskjellen mellom tissing og vått tidlig og får tid til å lære seg hva konsekvensen av tissing i bleia blir. Papirbleiene føles mer tørre mot huden, slik at barnet ikke skjønner sammenhengen like fort. TROR jeg. Det er vel ikke så mye du trenger å kjøpe, bare husk flytende vaskemiddel uten parfyme. Jeg bruker Blenda. Poser til å ha bleier i og sånt er vel strengt tatt ikke nødvendig, men jeg syns det er veldig praktisk. Men anbefaler å prøve et par forkjellige merker før du handler inn stort, så du er sikker på å få en du liker og som passer for gutten din.
JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Gutten min ble 2 år i slutten av juni. Da hadde han for fullt begynt å tisse og bæsje på potta. Han har brukt tøybleier siden han var liten baby og jeg tror veldig at tøybleiene har fremskyndet prosessen. Han gikk rundt i popolinoen med bred fotstilling og sa at det var "ekkelt" når han hadde våt bleie. Dette startet før han fyllte 2. Han er nå rett over 2 år og er fullstendig tørr både dag og natt. Jeg er ekstremt positivt overrasket over hvor fort det har gått, spesielt siden vi venter nr 2 om under 7 uker. Da skal de minste tøybleiene fram igjen. Gleder meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå